USŁUGI TURYSTYCZNE W MAZURKAS TRAVEL
Kryzys na rynku turystycznym w Polsce wywołany został m.in. przez spadek liczby turystów zagranicznych. Pomimo to, niektóre biura podróży, wyspecjalizowane w tego rodzaju turystyce, nie tylko osiągają zyski, ale rozwijają się przez rozszerzanie zakresu usług. Przykładem takiego biura jest Mazurkas Travel, które w ciągu dziesięcioletniej działalności umocniło się na rynku i urozmaiciło swoje oferty. Atrakcyjność programu pobytu i dbałość o jakość usług mają charakter priorytetowy dla biura. Programy pobytu muszą być ciekawe, dostosowane do swoistych potrzeb różnych grup turystów, odróżniać się czymś od programów oferowanych przez konkurentów i gwarantować wysoką jakość obsługi. Tworzenie tych programów poprzedziła analiza silnych i słabych stron konkurentów na rynku turystycznym.
Strategia usług turystycznych Mazurkas Travel oparta została przede wszystkim na profesjonalizmie i ofiarności pracowników oraz dopasowaniu struktury organizacyjnej biura do segmentów rynku turystycznego. Wydzielono kilkuosobowe sekcje do obsługi poszczególnych grup narodowościowych (amerykańską, francuską i niemiecką). Utworzono również specjalistyczne biura: transportu, imprez lokalnych, wyjazdów zagranicznych oraz kongresów i konferencji. Sekcje i biura zobowiązane są do utrzymywania stałych kontaktów z potencjalnymi nabywcami usług.
Kryteria doboru pracowników oparto na wykształceniu, znajomości języków obcych, wiedzy ogólnej, znajomości aktualnej problematyki turystycznej i komunikatywności. Oprócz pracowników biurowych Mazurkas Travel zatrudnia kierowców, pilotów wycieczek i przewodników, którzy świadczą usługi bezpośrednio turystom. Program pobytu turystów obejmuje zakwaterowanie, posiłki w restauracjach, przejazdy środkami transportu, usługi pilotażowe i przewodnickie oraz atrakcje turystyczne. Zadowolenie turysty zależy nie tylko od repertuaru programu, ale także od koordynacji, czyli współpracy wszystkich pracowników pośrednio i bezpośrednio zaangażowanych w proces świadczenia usług oraz od sprawnego przepływu informacji pomiędzy nimi.
Dział marketingu Mazurkas Travel przygotował atrakcyjne materiały promocyjne. Promocja usług dostosowana została do poszczególnych segmentów rynku, a więc cech charakterystycznych nabywców usług. Promocja polega głównie na opracowywaniu programów, kalkulacji przystępnych cen, utrzymywaniu kontaktów z nabywcami i propagowaniu usług. Adresatami promocji Biura Turystyki Przyjazdowej są przede wszystkim tour-operatorzy i agenci, a rzadziej turyści. Podobne zasady promocji stosuje Biuro Wyjazdów Zagranicznych, które specjalizuje się w organizowaniu podróży motywacyjnych (incentive travel) i Biuro Kongresów i Konferencji.
Ponieważ promocja usług kierowana jest przede wszystkim do pośredników handlowych, Mazurkas Travel nie korzysta z typowych środków masowego przekazu, takich jak: telewizja, radio i prasa. Najczęściej wykorzystywane są przesyłki pocztowe, które służą do kontaktów z dotychczasowymi i potencjalnymi nabywcami usług. Drogą pocztową przesyłane są broszury, katalogi, programy i informacje o imprezach kulturalnych, które mogą przyczynić się do uatrakcyjnienia oferty. Ponadto, Mazurkas Travel przypomina się pośrednikom rozsyłając życzenia świąteczne i okazjonalne na kartach pocztowych oraz informując o nadzwyczajnych ofertach. Internet służy do prezentacji ofert na własnych stronach www.
Akwizycja ułatwia profesjonalne przedstawienie oferowanych usług, wyjaśnienie ewentualnych wątpliwości, odpowiadanie na pytania i zachęcanie do korzystania z usług. Akwizycja występuje w postaci indywidualnych odwiedzin pośredników oraz kontaktów na targach turystycznych. Targi turystyczne umożliwiają przedstawianie ofert nowych usług dotychczasowym pośrednikom oraz nawiązanie współpracy z nowymi pośrednikami. Uczestnictwo w targach pozytywnie wpływa na prestiż i wizerunek biura podróży.
Organizowane są ponadto wycieczki dla miłośników (fan trips) Mazurkas Travel, na które zapraszani są tour-operatorzy i kontrahenci z zagranicy. Podczas pobytu w Polsce mają oni okazję zapoznać się z atrakcjami turystycznymi, bazą noclegową i gastronomiczną oraz szczegółowymi programami pobytu. Biuro podróży stara się przywiązać pośredników handlowych poprzez stosowanie ofert promocyjnych po atrakcyjnych cenach i rabatów udzielanych tym, którzy często korzystają z usług biura.
Pytania:
Strategia usług turystycznych Mazurkas Travel oparta została przede wszystkim na profesjonalizmie i ofiarności pracowników oraz dopasowaniu struktury organizacyjnej biura do segmentów rynku turystycznego. Wydzielono kilkuosobowe sekcje do obsługi poszczególnych grup narodowościowych (amerykańską, francuską i niemiecką). Utworzono również specjalistyczne biura: transportu, imprez lokalnych, wyjazdów zagranicznych oraz kongresów i konferencji. Sekcje i biura zobowiązane są do utrzymywania stałych kontaktów z potencjalnymi nabywcami usług.
Kryteria doboru pracowników oparto na wykształceniu, znajomości języków obcych, wiedzy ogólnej, znajomości aktualnej problematyki turystycznej i komunikatywności. Oprócz pracowników biurowych Mazurkas Travel zatrudnia kierowców, pilotów wycieczek i przewodników, którzy świadczą usługi bezpośrednio turystom. Program pobytu turystów obejmuje zakwaterowanie, posiłki w restauracjach, przejazdy środkami transportu, usługi pilotażowe i przewodnickie oraz atrakcje turystyczne. Zadowolenie turysty zależy nie tylko od repertuaru programu, ale także od koordynacji, czyli współpracy wszystkich pracowników pośrednio i bezpośrednio zaangażowanych w proces świadczenia usług oraz od sprawnego przepływu informacji pomiędzy nimi.
Dział marketingu Mazurkas Travel przygotował atrakcyjne materiały promocyjne. Promocja usług dostosowana została do poszczególnych segmentów rynku, a więc cech charakterystycznych nabywców usług. Promocja polega głównie na opracowywaniu programów, kalkulacji przystępnych cen, utrzymywaniu kontaktów z nabywcami i propagowaniu usług. Adresatami promocji Biura Turystyki Przyjazdowej są przede wszystkim tour-operatorzy i agenci, a rzadziej turyści. Podobne zasady promocji stosuje Biuro Wyjazdów Zagranicznych, które specjalizuje się w organizowaniu podróży motywacyjnych (incentive travel) i Biuro Kongresów i Konferencji.
Ponieważ promocja usług kierowana jest przede wszystkim do pośredników handlowych, Mazurkas Travel nie korzysta z typowych środków masowego przekazu, takich jak: telewizja, radio i prasa. Najczęściej wykorzystywane są przesyłki pocztowe, które służą do kontaktów z dotychczasowymi i potencjalnymi nabywcami usług. Drogą pocztową przesyłane są broszury, katalogi, programy i informacje o imprezach kulturalnych, które mogą przyczynić się do uatrakcyjnienia oferty. Ponadto, Mazurkas Travel przypomina się pośrednikom rozsyłając życzenia świąteczne i okazjonalne na kartach pocztowych oraz informując o nadzwyczajnych ofertach. Internet służy do prezentacji ofert na własnych stronach www.
Akwizycja ułatwia profesjonalne przedstawienie oferowanych usług, wyjaśnienie ewentualnych wątpliwości, odpowiadanie na pytania i zachęcanie do korzystania z usług. Akwizycja występuje w postaci indywidualnych odwiedzin pośredników oraz kontaktów na targach turystycznych. Targi turystyczne umożliwiają przedstawianie ofert nowych usług dotychczasowym pośrednikom oraz nawiązanie współpracy z nowymi pośrednikami. Uczestnictwo w targach pozytywnie wpływa na prestiż i wizerunek biura podróży.
Organizowane są ponadto wycieczki dla miłośników (fan trips) Mazurkas Travel, na które zapraszani są tour-operatorzy i kontrahenci z zagranicy. Podczas pobytu w Polsce mają oni okazję zapoznać się z atrakcjami turystycznymi, bazą noclegową i gastronomiczną oraz szczegółowymi programami pobytu. Biuro podróży stara się przywiązać pośredników handlowych poprzez stosowanie ofert promocyjnych po atrakcyjnych cenach i rabatów udzielanych tym, którzy często korzystają z usług biura.
Pytania:
- Jakie elementy zawiera strategia marketingowa Mazurkas Travel?
- W jakiej formie promowane są usługi Mazurkas Travel?
- Jaką rolę odgrywają akwizytorzy i targi w intensyfikacji sprzedaży usług turystycznych?