O autorze
Eugeniusz Michalski jest profesorem zwyczajnym i kierownikiem Katedry Marketingu Międzynarodowego na Wydziale Ekonomii i Zarządzania Politechniki Koszalińskiej. Tytuł magistra ekonomii i stopień doktora nauk ekonomicznych uzyskał na Wydziale Ekonomiki Przedsiębiorstwa Wyższej Szkoły Ekonomicznej (obecnie Akademii Ekonomicznej) we Wrocławiu. Rada Wydziału Przemysłu Akademii Ekonomicznej w Katowicach nadała mu stopień doktora habilitowanego nauk ekonomicznych, a Rada Państwa tytuł profesora nauk ekonomicznych. Jest on promotorem pięciu rozpraw doktorskich. Prowadził zajęcia dydaktyczne w Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu i na Uniwersytecie Gdańskim. Obecnie oprócz zajęć na Politechnice Koszalińskiej wykłada także na Politechnice Gdańskiej.
Jest prekursorem reprezentatywnych badań gospodarstw domowych w Polsce. Swoje zainteresowania naukowe kieruje głównie na:
Jest autorem lub współautorem 15 książek i 63 artykułów naukowych z zakresu ekonomiki i organizacji przedsiębiorstwa, badań rynku, marketingu i zarządzania - opublikowanych w kraju i za granicą. Wśród jego publikacji można wyróżnić monografie:
Jest prekursorem reprezentatywnych badań gospodarstw domowych w Polsce. Swoje zainteresowania naukowe kieruje głównie na:
- komplementarne związki makrośrodowiska z mechanizmem rynkowym,
- strategie rozwoju produkcji przemysłowej,
- teorie i praktykę zarządzania przedsiębiorstwem,
- metody badań marketingowych,
- systemy informacji marketingowej,
- efektywność wymiany międzynarodowej.
Jest autorem lub współautorem 15 książek i 63 artykułów naukowych z zakresu ekonomiki i organizacji przedsiębiorstwa, badań rynku, marketingu i zarządzania - opublikowanych w kraju i za granicą. Wśród jego publikacji można wyróżnić monografie:
- Badanie popytu gospodarstw domowych na zmechanizowany sprzęt domowy, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Wrocław 1969,
- Badania rynku w przedsiębiorstwach przemysłowych i handlowych, PWN, Warszawa 1971,
- Marketing w handlu zagranicznym, Polska Izba Handlu Zagranicznego, Wrocław 1973,
- Tendencje rozwoju produkcji zmechanizowanego sprzętu domowego w Polsce, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 1976,
- Potrzeby ludności w zakresie wyposażenia mieszkania. Kierunki badań, Biblioteka Instytutu Handlu Wewnętrznego i Usług, Warszawa 1981,
- Analiza rynku (współautorstwo), praca zbiorowa pod redakcją Teodora Kramera, PWE, Warszawa 1971,
- Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw handlowych i usługowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 1979,
- Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw handlowych i usługowych. Materiały do ćwiczeń, (redakcja naukowa i współautorstwo), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 1981,
- Marketing. Koncepcje - Strategie - Decyzje, t. 1 i 2, Wydawnictwo Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2000.