PROGRAM PROMOCYJNY TUiR WARTA SA – THE RACE

W 1999 r. Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA SA podpisało ze Stowarzyszeniem RACE 2000 umowę, której przedmiotem było finansowanie przygotowań i startu polskiej załogi w międzynarodowych regatach THE RACE. Drugim sponsorem, oprócz WARTY były Zakłady Farmaceutyczne POLPHARMA SA. Stowarzyszenie RACE 2000 zakupiło we Francji katamaran, który przyjął nazwę głównych sponsorów POLPHARMA-WARTA. Po wycofaniu się zakładów POLPHARMA SA z dalszego sponsorowania regat THE RACE, zmieniono nazwę katamaranu na WARTA-Polpharma.

Podczas przygotowań do regat załoga podjęła próbę bicia rekordu prędkości przepłynięcia przez Ocean Atlantycki. Próba ta zakończyła się jednak niepomyślnie, gdyż katamaran uległ uszkodzeniu. Dzięki ubezpieczeniu, WARTA wypłaciła Stowarzyszeniu RACE 2000 odszkodowanie, które umożliwiło naprawę jachtu i ponowne przygotowanie go do startu w regatach. Naprawa jachtu zakończyła się tuż przed rozpoczęciem regat. W tym czasie Stowarzyszeniu RACE 2000 udało się zawrzeć korzystną umowę o patronat medialny z TVP. Pozwoliło to zrekompensować następstwa nieszczęśliwych okoliczności utrudniających przygotowanie jachtu do rejsu. Pod koniec grudnia 2000 r. katamaran WARTA-Polpharma wystartował zgodnie z planem w regatach. Po rejsie trwającym ponad trzy miesiące dopłynął szczęśliwie do mety w Marsylii. WARTA zorganizowała uroczyste powitanie załogi jachtu. Dwa miesiące później katamaran przypłynął do portu gdyńskiego i był w okresie letnim wykorzystywany przez WARTĘ w wielu imprezach promocyjnych m.in. na festiwalu gwiazd piosenki w Międzyzdrojach, turnieju tenisowym WARTA -CUP w Sopocie i Jarmarku Dominikańskim w Gdańsku. Biało-czerwona flaga jachtu promowała na świecie najpierw Polskę, a dopiero potem WARTĘ. Za finansowe wsparcie uczestnictwa polskiej załogi w regatach THE RACE 2000, Polski Klub Biznesu przyznał WARCIE prestiżową nagrodę "Ambasador Polskiego Biznesu 2001".

W świetle badań Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w okresie od grudnia 2000 r. do końca marca 2001 r., w ramach patronatu medialnego, wyemitowano w radiu i telewizji ponad 600 minut, czyli 10 godzin, programów informacyjnych o udziale katamaranu WARTA-Polpharma w międzynarodowych regatach THE RACE. Relacje z przebiegu regat, informacje o jachcie i załodze przekazywane były w telewizji publicznej w czasie największej oglądalności (przed i podczas Teleekspresu, w głównych wydaniach Wiadomości) oraz w innych programach. Zakup odpowiedniego czasu antenowego przez WARTĘ byłby wielokrotnie droższy. Radio ZET także włączyło się do patronatu medialnego i nadawało codzienne relacje z regat. Stowarzyszenie RACE 2000 odstąpiło WARCIE część czasu antenowego, przyznanego w ramach umowy medialnej, na reklamę w Radiu ZET. Relacje z rejsu ukazały się także w gazecie "Rzeczypospolita", która objęła patronat prasowy nad regatami. Ponadto na podstawie umowy z portalem Wirtualna Polska, podczas regat funkcjonowała strona internetowa wartapolpharma.wp.pl, która przekazywała internautom na bieżąco informacje o załodze i przebiegu regat. Należałoby także uwzględnić uniknięcie wysokiego kosztu przygotowania programów promocyjnych.

Pytania:
  1. Jakimi przesłankami kierowało się TUiR WARTA SA sponsorując uczestnictwo polskiej załogi w międzynarodowych regatach?
  2. Jakie wystąpiły okoliczności sprzyjające i niesprzyjające podczas sponsorowania regat?
  3. Jakie korzyści promocyjne osiągnęła WARTA z tytułu sponsorowania regat?
Źródło: opracowanie własne na podstawie materiałów TUiR WARTA SA.

Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88