Cele nauczania
- opisać badania nad efektem uwięzienia i wyciągnąć z nich wnioski istotne dla rozumienia znaczenia ról i reguł społecznych,
- wyjaśnić, jak powstają i działają normy społeczne,
- opisać i wyjaśnić zjawisko konformizmu,
- opisać i wyjaśnić zjawisko uległości wobec autorytetu,
- wyjaśnić, od czego zależy gotowość przypadkowych świadków do udzielania pomocy ludziom znajdującym się w niebezpieczeństwie,
- wyjaśnić, na czym polega konstruowanie rzeczywistości społecznej na podstawie oczekiwań społecznych oraz samospełniających się przepowiedni,
- opisać zjawisko dysonansu poznawczego oraz jego behawioralne i poznawcze konsekwencje,
- wyjaśnić, na czym polegają atrybucje i jakie jest znaczenie błędów atrybucyjnych,
- wymienić kilka problemów społecznych, które można rozwiązać na podstawie wiedzy z dziedziny psychologii społecznej.
Copyright © 1992 by Pearson Education. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiały z książki Philipa Zimbardo, Psychology and Life, 13th Edition, wydanej przez Allyn and Bacon, Boston, Massachusetts, USA nie mogą być publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody.