Cele nauczania

Po zapoznaniu się z tym rozdziałem student powinien umieć:
  1. opisać badania nad efektem uwięzienia i wyciągnąć z nich wnioski istotne dla rozumienia znaczenia ról i reguł społecznych,
  2. wyjaśnić, jak powstają i działają normy społeczne,
  3. opisać i wyjaśnić zjawisko konformizmu,
  4. opisać i wyjaśnić zjawisko uległości wobec autorytetu,
  5. wyjaśnić, od czego zależy gotowość przypadkowych świadków do udzielania pomocy ludziom znajdującym się w niebezpieczeństwie,
  6. wyjaśnić, na czym polega konstruowanie rzeczywistości społecznej na podstawie oczekiwań społecznych oraz samospełniających się przepowiedni,
  7. opisać zjawisko dysonansu poznawczego oraz jego behawioralne i poznawcze konsekwencje,
  8. wyjaśnić, na czym polegają atrybucje i jakie jest znaczenie błędów atrybucyjnych,
  9. wymienić kilka problemów społecznych, które można rozwiązać na podstawie wiedzy z dziedziny psychologii społecznej.

PSYCHOLOGIA I ŻYCIE

Philip G. Zimbardo

Ta książka to wzór doskonałej popularyzacji wiedzy psychologicznej. W sposób obiektywny, przystępny i wyczerpujący przedstawia główne dziedziny psychologii i pokazuje ich praktyczne zastosowania.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą Ci opanować materiał z podręcznika Zimbardo Psychologia i życie i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku Zimbardo Psychologia i życie.

więcej »


Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88
/usr/local/www/virtual/aneksy.pwn.pl/psychologia