Cele nauczania

Po zapoznaniu się z tym rozdziałem student powinien umieć:
  1. określić pogranicze, na którym mieści się psychologia poznawcza oraz jej stosunek do nauki o poznawaniu,
  2. wymienić i scharakteryzować metody badania procesów poznawczych; uzasadnić dlaczego na pierwszym miejscu wśród nich umieszczona została introspekcja,
  3. zdefiniować pojęcia i zasady ich organizacji,
  4. określić naturę i funkcje schematów i skryptów,
  5. wyjaśnić, jaką rolę wśród struktur myślenia pełni wyobraźnia wzrokowa,
  6. określić różnice między rozumowaniem dedukcyjnym a indukcyjnym,
  7. wymienić fazy rozwiązywania problemów i opisać wewnętrzną przestrzeń problemu,
  8. zdefiniować podstawowe typy strategii poszukiwania rozwiązań w sytuacjach problemowych: algorytmy i heurystyki,
  9. wyjaśnić przyczyny powstawania fałszywych przekonań na temat rzeczywistości oraz ich szczególnej uporczywości,
  10. scharakteryzować proces podejmowania decyzji i czynniki, które decydują o jego racjonalności / nieracjonalności.

Teraz do 20% taniej w Księgarni PWN

Pedagogika. T. 1-2
Pedagogika. T. 1-2cena juz od 63,80zamów
Podstawy ekonomii
Podstawy ekonomiicena juz od 47,90zamów
Podstawy fizyki. T. 1-5
Podstawy fizyki. T. 1-5cena juz od 219,60zamów

PSYCHOLOGIA I ŻYCIE

Philip G. Zimbardo

Ta książka to wzór doskonałej popularyzacji wiedzy psychologicznej. W sposób obiektywny, przystępny i wyczerpujący przedstawia główne dziedziny psychologii i pokazuje ich praktyczne zastosowania.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą Ci opanować materiał z podręcznika Zimbardo Psychologia i życie i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku Zimbardo Psychologia i życie.

więcej »


Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88
/usr/local/www/virtual/aneksy.pwn.pl/psychologia