Cele nauczania
- określić pogranicze, na którym mieści się psychologia poznawcza oraz jej stosunek do nauki o poznawaniu,
- wymienić i scharakteryzować metody badania procesów poznawczych; uzasadnić dlaczego na pierwszym miejscu wśród nich umieszczona została introspekcja,
- zdefiniować pojęcia i zasady ich organizacji,
- określić naturę i funkcje schematów i skryptów,
- wyjaśnić, jaką rolę wśród struktur myślenia pełni wyobraźnia wzrokowa,
- określić różnice między rozumowaniem dedukcyjnym a indukcyjnym,
- wymienić fazy rozwiązywania problemów i opisać wewnętrzną przestrzeń problemu,
- zdefiniować podstawowe typy strategii poszukiwania rozwiązań w sytuacjach problemowych: algorytmy i heurystyki,
- wyjaśnić przyczyny powstawania fałszywych przekonań na temat rzeczywistości oraz ich szczególnej uporczywości,
- scharakteryzować proces podejmowania decyzji i czynniki, które decydują o jego racjonalności / nieracjonalności.
Copyright © 1992 by Pearson Education. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiały z książki Philipa Zimbardo, Psychology and Life, 13th Edition, wydanej przez Allyn and Bacon, Boston, Massachusetts, USA nie mogą być publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody.