Cele nauczania
- opisać pięć funkcji pojęć motywacyjnych;
- wyjaśnić źródła motywacji: instynktowne, emocjonalne i poznawcze;
- porównać pojęcie zachowania instynktownego według W. Jamesa i S. Freuda;
- wymienić założenia teorii hierarchii potrzeb Maslowa;
- opisać dwa podstawowe zaburzenia funkcji pokarmowej;
- wyjaśnić strategie reprodukcyjne stosowane przez kobiety i mężczyzn;
- zastosować teorię atrybucji do wyjaśniania sukcesów i porażek w działaniu;
- wykazać zrozumienie specyfiki potrzeby osiągnięć;
- opisać pojęcie stylu atrybucyjnego i odnieść je do motywacji oraz nastroju.
Copyright © 1992 by Pearson Education. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiały z książki Philipa Zimbardo, Psychology and Life, 13th Edition, wydanej przez Allyn and Bacon, Boston, Massachusetts, USA nie mogą być publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody.