Cele nauczania
- wyjaśnić, jak biologia (natura) kształtuje poszczególne osobniki różnych gatunków;
- zdać sobie sprawę ze złożoności wzajemnych zależności między mózgiem, umysłem zachowaniem i środowiskiem, od których zależy unikatowe doświadczenie każdej ludzkiej jednostki;
- objaśnić teorię doboru naturalnego Darwina i znaczenie teorii ewolucji dla psychologii;
- zilustrować przykładami twierdzenie "geny nie są kodem dla osiągnięć ostatecznych lecz dla potencjalnych";
- opisać różne metody badania mózgu;
- opisać główne struktury mózgowe i określić ich funkcje;
- wyjaśnić podstawowe funkcje gruczołów wydzielania wewnętrznego;
- zidentyfikować struktury i funkcje centralnego systemu nerwowego, systemu obwodowego i autonomicznego;
- wyjaśnić rolę neuroprzekaźników.
Copyright © 1992 by Pearson Education. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiały z książki Philipa Zimbardo, Psychology and Life, 13th Edition, wydanej przez Allyn and Bacon, Boston, Massachusetts, USA nie mogą być publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody.