Cele nauczania

Po zapoznaniu się z tym rozdziałem student powinien umieć:
  1. wyjaśnić, jak biologia (natura) kształtuje poszczególne osobniki różnych gatunków;
  2. zdać sobie sprawę ze złożoności wzajemnych zależności między mózgiem, umysłem zachowaniem i środowiskiem, od których zależy unikatowe doświadczenie każdej ludzkiej jednostki;
  3. objaśnić teorię doboru naturalnego Darwina i znaczenie teorii ewolucji dla psychologii;
  4. zilustrować przykładami twierdzenie "geny nie są kodem dla osiągnięć ostatecznych lecz dla potencjalnych";
  5. opisać różne metody badania mózgu;
  6. opisać główne struktury mózgowe i określić ich funkcje;
  7. wyjaśnić podstawowe funkcje gruczołów wydzielania wewnętrznego;
  8. zidentyfikować struktury i funkcje centralnego systemu nerwowego, systemu obwodowego i autonomicznego;
  9. wyjaśnić rolę neuroprzekaźników.

PSYCHOLOGIA I ŻYCIE

Philip G. Zimbardo

Ta książka to wzór doskonałej popularyzacji wiedzy psychologicznej. W sposób obiektywny, przystępny i wyczerpujący przedstawia główne dziedziny psychologii i pokazuje ich praktyczne zastosowania.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą Ci opanować materiał z podręcznika Zimbardo Psychologia i życie i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku Zimbardo Psychologia i życie.

więcej »


Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88
/usr/local/www/virtual/aneksy.pwn.pl/psychologia