Cele nauczania

Po zapoznaniu się z tym rozdziałem student powinien umieć:
  1. zdefiniować emocje w kategoriach ich psychologicznych i fizjologicznych uwarunkowań,
  2. wyjaśnić pogląd Darwina na adaptacyjne funkcje reakcji emocjonalnych,
  3. rozważyć uniwersalność ekspresji emocjonalnej w kontekście uwarunkowań kulturowych,
  4. omówić fizjologiczne aspekty emocji według teorii Cannona-Barda,
  5. przedstawić założenia poznawczej teorii pobudzenia Lazarusa-Schachtera,
  6. wymienić główne źródła stresu,
  7. opisać wzorzec reakcji fizjologicznych na stres,
  8. wymienić i opisać psychologiczne strategie radzenia sobie ze stresem,
  9. opisać przedmiot psychologii zdrowia i jego biopsychospołeczny model,
  10. wyjaśnić jak wzorce zachowania i cechy osobowości wpływają na zdrowie jednostek ludzkich.

PSYCHOLOGIA I ŻYCIE

Philip G. Zimbardo

Ta książka to wzór doskonałej popularyzacji wiedzy psychologicznej. W sposób obiektywny, przystępny i wyczerpujący przedstawia główne dziedziny psychologii i pokazuje ich praktyczne zastosowania.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą Ci opanować materiał z podręcznika Zimbardo Psychologia i życie i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku Zimbardo Psychologia i życie.

więcej »


Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88
/usr/local/www/virtual/aneksy.pwn.pl/psychologia