Cele nauczania
- zdefiniować emocje w kategoriach ich psychologicznych i fizjologicznych uwarunkowań,
- wyjaśnić pogląd Darwina na adaptacyjne funkcje reakcji emocjonalnych,
- rozważyć uniwersalność ekspresji emocjonalnej w kontekście uwarunkowań kulturowych,
- omówić fizjologiczne aspekty emocji według teorii Cannona-Barda,
- przedstawić założenia poznawczej teorii pobudzenia Lazarusa-Schachtera,
- wymienić główne źródła stresu,
- opisać wzorzec reakcji fizjologicznych na stres,
- wymienić i opisać psychologiczne strategie radzenia sobie ze stresem,
- opisać przedmiot psychologii zdrowia i jego biopsychospołeczny model,
- wyjaśnić jak wzorce zachowania i cechy osobowości wpływają na zdrowie jednostek ludzkich.
Copyright © 1992 by Pearson Education. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiały z książki Philipa Zimbardo, Psychology and Life, 13th Edition, wydanej przez Allyn and Bacon, Boston, Massachusetts, USA nie mogą być publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody.