Cele nauczania

Po zapoznaniu się z tym rozdziałem student powinien umieć:
  1. scharakteryzować wkład Ebbinghausa do współczesnych badań nad pamięcią, odpowiedzieć na pytanie, jakie znaczenie miały opracowane przez niego ilościowe metody badania pamięci,
  2. opisać różne typy pamięci: pamięć deklaratywną i proceduralną, jawną i utajoną,
  3. opisać naturę i funkcje pamięci sensorycznej,
  4. opisać naturę i funkcje pamięci krótkotrwałej,
  5. wyjaśnić, co to jest pamięć długotrwała i jak różne rodzaje materiału są kodowane do przechowania w tym systemie,
  6. opisać podstawowe formy reprezentowania danych w pamięci długotrwałej,
  7. scharakteryzować relacje między specyficznością kodowania, a wskazówkami służącymi wydobyciu danych z pamięci długotrwałej,
  8. udowodnić, że pamiętanie jest procesem twórczym,
  9. wyjaśnić procesy leżące u podstaw zapominania,
  10. wymienić struktury mózgowe związane z zapamiętywaniem i przechowywaniem informacji oraz defekty pamięci związane z ich uszkodzeniami u ludzi i zwierząt.

PSYCHOLOGIA I ŻYCIE

Philip G. Zimbardo

Ta książka to wzór doskonałej popularyzacji wiedzy psychologicznej. W sposób obiektywny, przystępny i wyczerpujący przedstawia główne dziedziny psychologii i pokazuje ich praktyczne zastosowania.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą Ci opanować materiał z podręcznika Zimbardo Psychologia i życie i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku Zimbardo Psychologia i życie.

więcej »


Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88
/usr/local/www/virtual/aneksy.pwn.pl/psychologia