Cele nauczania
- scharakteryzować wkład Ebbinghausa do współczesnych badań nad pamięcią, odpowiedzieć na pytanie, jakie znaczenie miały opracowane przez niego ilościowe metody badania pamięci,
- opisać różne typy pamięci: pamięć deklaratywną i proceduralną, jawną i utajoną,
- opisać naturę i funkcje pamięci sensorycznej,
- opisać naturę i funkcje pamięci krótkotrwałej,
- wyjaśnić, co to jest pamięć długotrwała i jak różne rodzaje materiału są kodowane do przechowania w tym systemie,
- opisać podstawowe formy reprezentowania danych w pamięci długotrwałej,
- scharakteryzować relacje między specyficznością kodowania, a wskazówkami służącymi wydobyciu danych z pamięci długotrwałej,
- udowodnić, że pamiętanie jest procesem twórczym,
- wyjaśnić procesy leżące u podstaw zapominania,
- wymienić struktury mózgowe związane z zapamiętywaniem i przechowywaniem informacji oraz defekty pamięci związane z ich uszkodzeniami u ludzi i zwierząt.
Copyright © 1992 by Pearson Education. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiały z książki Philipa Zimbardo, Psychology and Life, 13th Edition, wydanej przez Allyn and Bacon, Boston, Massachusetts, USA nie mogą być publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody.