Spis treści
XIII | Przedmowa do wydania polskiego |
1 | Przedmowa |
Rozdział 1 | |
8 | Badanie tajemnic psychiki i zachowania |
11 | Psychologia: definicje, cele i zadania |
20 | Historyczne podstawy psychologii |
23 | Współczesne kierunki w psychologii |
30 | Co dalej? |
34 | Główne zagadnienia |
35 | Podstawowe terminy |
35 | Autorzy ważniejszych prac |
Rozdział 2 | |
36 | Badania psychologiczne |
39 | Kontekst odkrywania |
44 | Kontekst uzasadniania |
47 | Metody badań psychologicznych |
57 | Problemy etyczne w badaniach na ludziach i zwierzętach |
59 | Jak stać się rozważnym "konsumentem" badań naukowych |
64 | Główne zagadnienia |
65 | Podstawowe terminy |
65 | Autorzy ważniejszych prac |
Rozdział 3 | |
66 | Biopsychologia i nauka o układzie nerwowym |
69 | Ewolucja, dziedziczność i zachowanie |
75 | Mózg i zachowanie |
89 | Układ dokrewny i układ nerwowy |
94 | Układ nerwowy w działaniu |
105 | Układ nerwowy i świadome doświadczenie |
110 | Nasz reagujący mózg |
112 | Główne zagadnienia |
113 | Podstawowe terminy |
113 | Autorzy ważniejszych prac |
Rozdział 4 | |
114 | Psychika, świadomość i stany alternatywne |
117 | Mózg, psychika i dusza |
119 | Natura świadomości |
124 | Codzienne zmiany świadomości |
134 | Stany rozszerzonej świadomości |
143 | Postscriptum: dlaczego świadomość? |
144 | Główne zagadnienia |
145 | Podstawowe terminy |
145 | Autorzy ważniejszych prac |
Rozdział 5 | |
146 | Rozwijające się dziecko |
149 | Początek cyklu życiowego |
165 | Przyswajanie języka |
172 | Rozwój poznawczy |
179 | Rozwój społeczny i emocjonalny |
186 | Główne zagadnienia |
187 | Podstawowe terminy |
187 | Autorzy ważniejszych prac |
Rozdział 6 | |
188 | Rozwój w ciągu całego życia |
191 | Rozwój przez całe życie |
196 | Okres dorastania |
203 | Dorosłość |
211 | Starość |
220 | Główne zagadnienia |
221 | Podstawowe terminy |
221 | Autorzy ważniejszych prac |
Rozdział 7 | |
222 | Wrażenia |
225 | Sensoryczny obraz rzeczywistości |
234 | System wzrokowy |
248 | Słuch |
255 | Inne zmysły |
262 | Główne zagadnienia |
263 | Podstawowe terminy |
263 | Autorzy ważniejszych prac |
Rozdział 8 | |
264 | Spostrzeganie |
266 | Zadanie percepcji |
267 | Odbiór wrażeń, percepcja, identyfikacja i rozpoznawanie |
279 | Procesy uwagi |
287 | Procesy organizujące percepcję |
300 | Procesy identyfikacji i rozpoznawania |
306 | Główne zagadnienia |
307 | Podstawowe terminy |
307 | Autorzy ważniejszych prac |
Rozdział 9 | |
308 | Uczenie się i analiza zachowania |
310 | Badania nad uczeniem się |
314 | Warunkowanie klasyczne - uczenie się przewidywalnych sygnałów |
325 | Warunkowanie sprawcze - uczenie się o konsekwencjach |
338 | Uczenie się, biologia i procesy poznawcze |
348 | Główne zagadnienia |
349 | Podstawowe terminy |
349 | Autorzy ważniejszych prac |
Rozdział 10 | |
350 | Pamiętanie i zapominanie |
353 | Czym jest pamięć? |
360 | Pamięć sensoryczna |
364 | Pamięć krótkotrwała |
369 | Pamięć długotrwała |
377 | Pamiętanie jako proces wytwórczy |
381 | Dlaczego zapominamy |
384 | Neurobiologia pamięci |
388 | Główne zagadnienia |
389 | Podstawowe terminy |
389 | Autorzy ważniejszych prac |
Rozdział 11 | |
390 | Procesy poznawcze |
392 | Badanie myślenia |
396 | Mierzenie umysłu |
403 | Struktury myślenia |
413 | Rozumowanie i rozwiązywanie problemów |
422 | Sądzenie i podejmowanie decyzji |
432 | Główne zagadnienia |
433 | Podstawowe terminy |
433 | Autorzy ważniejszych prac |
Rozdział 12 | |
434 | Motywacja |
436 | Rozumienie motywacji |
440 | Perspektywy teoretyczne |
447 | Głód i jedzenie |
450 | Motywacja seksualna |
460 | Motywacja osiągnięć i pracy |
468 | Główne zagadnienia |
469 | Podstawowe terminy |
469 | Autorzy ważniejszych prac |
Rozdział 13 | |
470 | Emocje, stres i psychologia zdrowia |
473 | Emocje |
484 | Stres życia |
499 | Jak radzić sobie ze stresem |
504 | Psychologia zdrowia |
514 | Główne zagadnienia |
515 | Podstawowe terminy |
515 | Autorzy ważniejszych prac |
Rozdział 14 | |
516 | Rozumienie ludzkiej osobowości |
519 | Psychologia osoby |
521 | Teorie typów i teorie cech |
528 | Teorie psychodynamiczne |
534 | Teorie humanistyczne |
536 | Teorie społecznego uczenia się i teorie poznawcze |
541 | Teorie jaźni |
543 | Zestawienie teorii osobowości |
546 | Główne zagadnienia |
547 | Podstawowe terminy |
547 | Autorzy ważniejszych prac |
Rozdział 15 | |
548 | Różnice indywidualne |
551 | Co to jest pomiar? |
553 | Metody pomiaru |
559 | Pomiar inteligencji |
570 | Pomiar osobowości |
576 | Diagnoza i my |
579 | Główne zagadnienia |
581 | Podstawowe terminy |
581 | Autorzy ważniejszych prac |
Rozdział 16 | |
582 | Psychologia społeczna |
586 | Przemożny wpływ sytuacji |
604 | Konstruowanie rzeczywistości społecznej |
616 | Rozwiązywanie problemów społecznych |
622 | Główne zagadnienia |
623 | Podstawowe terminy |
623 | Autorzy ważniejszych prac |
Rozdział 17 | |
624 | Psychopatologia |
626 | Natura zaburzeń psychicznych |
633 | Klasyfikacja zaburzeń psychicznych |
635 | Główne typy zaburzeń psychicznych |
651 | Zaburzenie schizofreniczne |
658 | Orzekanie, kto jest nienormalny |
662 | Główne zagadnienia |
663 | Podstawowe terminy |
663 | Autorzy ważniejszych prac |
Rozdział 18 | |
664 | Terapie mające na celu zmiany osobowościowe |
667 | Kontekst terapeutyczny |
672 | Terapie psychodynamiczne |
676 | Terapie behawioralne |
685 | Terapie poznawcze |
688 | Terapie egzystencjalno-humanistyczne |
692 | Terapie biomedyczne |
696 | Czy terapia jest skuteczna? |
705 | Krótki osobisty komentarz na zakończenie |
706 | Główne zagadnienia |
707 | Podstawowe terminy |
707 | Autorzy ważniejszych prac |
Dodatek | |
708 | Statystyka i życie: od analizy danych do wniosków |
710 | Analiza danych |
717 | Jak wprowadzić w błąd za pomocą statystyki |
719 | Słownik |
747 | Bibliografia |
801 | Indeks osób |
810 | Indeks rzeczowy |
Copyright © 1992 by Pearson Education. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiały z książki Philipa Zimbardo, Psychology and Life, 13th Edition, wydanej przez Allyn and Bacon, Boston, Massachusetts, USA nie mogą być publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody.