Cele nauczania

Po zapoznaniu się z tym rozdziałem student powinien umieć:
  1. opisać cele pomiaru psychologicznego zarówno pierwotne jak i te, do których używany jest on współcześnie,
  2. zdefiniować rzetelność i trafność pomiaru,
  3. określić źródła informacji o różnicach indywidualnych wykorzystywane w praktyce,
  4. przedstawić kontekst historyczny pomiaru inteligencji
  5. opisać różne warianty konstruktu inteligencji,
  6. przedstawić spory i kontrowersje wokół mierzenia ilorazu inteligencji,
  7. scharakteryzować obiektywne i projekcyjne testy osobowości, wskazać różnice między nimi,
  8. przedstawić problemy polityczne i etyczne wynikające z powszechnego stosowania testów we współczesnym życiu społecznym.

PSYCHOLOGIA I ŻYCIE

Philip G. Zimbardo

Ta książka to wzór doskonałej popularyzacji wiedzy psychologicznej. W sposób obiektywny, przystępny i wyczerpujący przedstawia główne dziedziny psychologii i pokazuje ich praktyczne zastosowania.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą Ci opanować materiał z podręcznika Zimbardo Psychologia i życie i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku Zimbardo Psychologia i życie.

więcej »


Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88
/usr/local/www/virtual/aneksy.pwn.pl/psychologia