Cele nauczania
- opisać i zilustrować przykładami trzy poziomy świadomości;
- przedstawić problem stosunku psychiki do ciała i mechanistyczne podejście Descartesa wyłożone w jego teorii ciała jako "maszyny zwierzęcej";
- wyjaśnić różnice między dualizmem a monizmem;
- określić osobiste i kulturowe konstrukcje rzeczywistości i znaczenie ich walidacji na podstawie konsensusu;
- określić i zilustrować przykładami rytmy dobowe;
- określić pięć stadiów snu i rolę snu REM w cyklu sennym;
- opisać cztery typy zaburzeń snu;
- opisać przesłanki freudowskiej teorii marzeń sennych oraz teorię aktywacji i syntezy;
- wyjaśnić stany rozszerzonej świadomości takie jak hipnoza, medytacja i halucynacje;
- opisać efekty zażywania środków odurzających aktywizujących przekaźnictwo nerwowe.
Copyright © 1992 by Pearson Education. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiały z książki Philipa Zimbardo, Psychology and Life, 13th Edition, wydanej przez Allyn and Bacon, Boston, Massachusetts, USA nie mogą być publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody.