Cele nauczania

Po zapoznaniu się z tym rozdziałem student powinien umieć:
  1. opisać podstawowe procesy uczestniczące w przekształcaniu fizycznej energii sygnału sensorycznego w impuls nerwowy,
  2. zdefiniować progi (absolutne i różnicy) oraz wyjaśnić, dlaczego są one względne,
  3. wyjaśnić, na czym polega tendencyjność reakcji i jak sobie z nią radzi teoria detekcji sygnałów,
  4. przytoczyć prawo specyficznych energii zmysłowych Johannesa Müllera,
  5. nazwać części i funkcje ludzkiego systemu wzrokowego,
  6. opisać podstawowe procesy uczestniczące w spostrzeganiu barw; znaleźć dla nich uzasadnienia na gruncie różnych teorii,
  7. nazwać części i funkcje ludzkiego systemu słuchowego,
  8. przedstawić dwie teorie percepcji wysokości dźwięku,
  9. zdefiniować feromony i określić ich funkcję adaptacyjną.

PSYCHOLOGIA I ŻYCIE

Philip G. Zimbardo

Ta książka to wzór doskonałej popularyzacji wiedzy psychologicznej. W sposób obiektywny, przystępny i wyczerpujący przedstawia główne dziedziny psychologii i pokazuje ich praktyczne zastosowania.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą Ci opanować materiał z podręcznika Zimbardo Psychologia i życie i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku Zimbardo Psychologia i życie.

więcej »


Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88
/usr/local/www/virtual/aneksy.pwn.pl/psychologia