Cele nauczania
- opisać podstawowe procesy uczestniczące w przekształcaniu fizycznej energii sygnału sensorycznego w impuls nerwowy,
- zdefiniować progi (absolutne i różnicy) oraz wyjaśnić, dlaczego są one względne,
- wyjaśnić, na czym polega tendencyjność reakcji i jak sobie z nią radzi teoria detekcji sygnałów,
- przytoczyć prawo specyficznych energii zmysłowych Johannesa Müllera,
- nazwać części i funkcje ludzkiego systemu wzrokowego,
- opisać podstawowe procesy uczestniczące w spostrzeganiu barw; znaleźć dla nich uzasadnienia na gruncie różnych teorii,
- nazwać części i funkcje ludzkiego systemu słuchowego,
- przedstawić dwie teorie percepcji wysokości dźwięku,
- zdefiniować feromony i określić ich funkcję adaptacyjną.
Copyright © 1992 by Pearson Education. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiały z książki Philipa Zimbardo, Psychology and Life, 13th Edition, wydanej przez Allyn and Bacon, Boston, Massachusetts, USA nie mogą być publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody.