Cele nauczania
- określić różne źródła danych do opisu osobowości i podejścia do jej studiowania,
- odróżniać teorie osobowości odwołujące się do typów i cech,
- określić cechy osobowości tak jak zoperacjonalizował je Allport,
- wyjaśnić pięcioczynnikowy model osobowości,
- docenić znaczenie paradoksu spójności,
- opisać główne teorie psychodynamiczne osobowości i wskazać różnice między nimi,
- opisać teorie humanistyczne i wysuwane wobec nich zarzuty,
- wyjaśnić co wniosły do wiedzy o osobowości teorie społecznego uczenia się i teorie poznawcze,
- wyjaśnić zależności wzajemne między „ja” prywatnym a „ja” publicznym, co ma do tego samoutrudnianie.
Copyright © 1992 by Pearson Education. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiały z książki Philipa Zimbardo, Psychology and Life, 13th Edition, wydanej przez Allyn and Bacon, Boston, Massachusetts, USA nie mogą być publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody.