Cele nauczania

Po zapoznaniu się z tym rozdziałem student powinien umieć:
  1. określić różne źródła danych do opisu osobowości i podejścia do jej studiowania,
  2. odróżniać teorie osobowości odwołujące się do typów i cech,
  3. określić cechy osobowości tak jak zoperacjonalizował je Allport,
  4. wyjaśnić pięcioczynnikowy model osobowości,
  5. docenić znaczenie paradoksu spójności,
  6. opisać główne teorie psychodynamiczne osobowości i wskazać różnice między nimi,
  7. opisać teorie humanistyczne i wysuwane wobec nich zarzuty,
  8. wyjaśnić co wniosły do wiedzy o osobowości teorie społecznego uczenia się i teorie poznawcze,
  9. wyjaśnić zależności wzajemne między „ja” prywatnym a „ja” publicznym, co ma do tego samoutrudnianie.

PSYCHOLOGIA I ŻYCIE

Philip G. Zimbardo

Ta książka to wzór doskonałej popularyzacji wiedzy psychologicznej. W sposób obiektywny, przystępny i wyczerpujący przedstawia główne dziedziny psychologii i pokazuje ich praktyczne zastosowania.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą Ci opanować materiał z podręcznika Zimbardo Psychologia i życie i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku Zimbardo Psychologia i życie.

więcej »


Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88
/usr/local/www/virtual/aneksy.pwn.pl/psychologia