Cele nauczania

Po zapoznaniu się z tym rozdziałem student powinien umieć:
  1. zdefiniować kontekst odkrywania;
  2. określić podstawowe formy tendencyjności obserwacji psychologicznych;
  3. wyjaśnić, w jaki sposób założenie powszechnego determinizmu prowadzi do formułowania teorii, hipotez i paradygmatów;
  4. zdefiniować metodę naukową i postawy, które powinny cechować badacza;
  5. określić zabiegi proceduralne sprzyjające obiektywności badań;
  6. zdefiniować pomiar psychologiczny, jego trafność i rzetelność;
  7. opisać podstawowe typy miar: samoopisowe, behawioralne, fizjologiczne i wskazać ich zalety oraz ograniczenia;
  8. scharakteryzować podejście korelacyjne: podać definicję korelacji i prawidłową interpretację jej wskaźnika;
  9. określić znaczenie badań między kulturowych;
  10. wyjaśnić, dlaczego metoda eksperymentalna jest jedynym sposobem badania zależności przyczynowych między zmiennymi niezależnymi a zależnymi;
  11. opisać podstawowe plany eksperymentalne;
  12. wyjaśnić istotę analizy statystycznej danych uzyskanych w badaniach;
  13. wymienić prawa ludzi i zwierząt poddawanych badaniom psychologicznym i poczynania badaczy świadczące o ich przestrzeganiu;
  14. wyjaśnić, w jaki sposób nawyki krytycznego myślenia pozwalają stać się rozważnym konsumentem badań naukowych.

PSYCHOLOGIA I ŻYCIE

Philip G. Zimbardo

Ta książka to wzór doskonałej popularyzacji wiedzy psychologicznej. W sposób obiektywny, przystępny i wyczerpujący przedstawia główne dziedziny psychologii i pokazuje ich praktyczne zastosowania.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą Ci opanować materiał z podręcznika Zimbardo Psychologia i życie i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku Zimbardo Psychologia i życie.

więcej »


Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88
/usr/local/www/virtual/aneksy.pwn.pl/psychologia