Cele nauczania

Po zapoznaniu się z tym rozdziałem student powinien umieć:
  1. zdefiniować to, co w ludzkim zachowaniu jest „nienormalne” wykorzystując do tego wskaźniki Rosenhana i Seligmana,
  2. opisać poglądy na naturę zaburzeń psychicznych od starożytności do początku XX wieku,
  3. określić główne współczesne podejścia do etiologii patologii psychicznej,
  4. wymienić cele tworzenia systemowych klasyfikacji zaburzeń psychicznych,
  5. objaśnić strukturę DSM-III-R definiując jego pięć osi,
  6. nazywać i różnicować główne typy zaburzeń emocjonalnych i osobowościowych,
  7. nazwać i opisać główne typy schizofrenii,
  8. orientować się w teoretycznych podejściach do badania i wyjaśniania przyczyn zaburzeń emocjonalnych i schizofrenicznych, przedstawić dowody na to, że niektóre zaburzenia psychiczne są dziedziczone,
  9. scharakteryzować chorobę psychiczną jako zjawisko i problem społeczny.

Teraz do 20% taniej w Księgarni PWN

Obyczaje w Polsce
Obyczaje w Polscecena juz od 43,90zamów
Pedagogika. T. 1-2
Pedagogika. T. 1-2cena juz od 63,80zamów
Podstawy ekonomii
Podstawy ekonomiicena juz od 47,90zamów

PSYCHOLOGIA I ŻYCIE

Philip G. Zimbardo

Ta książka to wzór doskonałej popularyzacji wiedzy psychologicznej. W sposób obiektywny, przystępny i wyczerpujący przedstawia główne dziedziny psychologii i pokazuje ich praktyczne zastosowania.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą Ci opanować materiał z podręcznika Zimbardo Psychologia i życie i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku Zimbardo Psychologia i życie.

więcej »


Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88
/usr/local/www/virtual/aneksy.pwn.pl/psychologia