Cele nauczania
- zdefiniować to, co w ludzkim zachowaniu jest „nienormalne” wykorzystując do tego wskaźniki Rosenhana i Seligmana,
- opisać poglądy na naturę zaburzeń psychicznych od starożytności do początku XX wieku,
- określić główne współczesne podejścia do etiologii patologii psychicznej,
- wymienić cele tworzenia systemowych klasyfikacji zaburzeń psychicznych,
- objaśnić strukturę DSM-III-R definiując jego pięć osi,
- nazywać i różnicować główne typy zaburzeń emocjonalnych i osobowościowych,
- nazwać i opisać główne typy schizofrenii,
- orientować się w teoretycznych podejściach do badania i wyjaśniania przyczyn zaburzeń emocjonalnych i schizofrenicznych, przedstawić dowody na to, że niektóre zaburzenia psychiczne są dziedziczone,
- scharakteryzować chorobę psychiczną jako zjawisko i problem społeczny.
Copyright © 1992 by Pearson Education. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiały z książki Philipa Zimbardo, Psychology and Life, 13th Edition, wydanej przez Allyn and Bacon, Boston, Massachusetts, USA nie mogą być publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody.