Scenariusze ćwiczeń

Stosowanie sześciu wskaźników "nienormalności" Rosenhana i Seligmana
Niech studenci przypomną sobie i opiszą znane z własnego doświadczenia osoby, u których pojawia się w sposób wyrazisty przynajmniej jeden wskaźnik z listy. Czy na takiej podstawie można orzec, że ktoś jest nienormalny? Jak należy posługiwać się tymi wskaźnikami?

Diagnozowanie różnych typów zaburzeń
Niech studenci podzielą się na podgrupy według rodzaju zaburzeń psychicznych: np. osobowość narcystyczna, antyspołeczna, wieloraka itd. Każda podgrupa powinna uzgodnić listę objawów "swojego" zaburzenia i dobrać do niego dwa przypadki: jeden pochodzący z niniejszego rozdziału (np. Ewa, Ellen, Edith, Cherish, Mark V.) i jeden nowy z dowolnego podręcznika psychologii klinicznej lub psychiatrii. Podgrupy "ekspertów" prezentują po kolei nowe przypadki. Dla każdego z nich grupa stara się sformułować i uzasadnić właściwą diagnozę.

Pytania do dyskusji
Wiedza uzyskana na podstawie tego rozdziału (choćby dane statystyczne wskazujące na powszechność depresji, schizofrenii i uzależnień) pozwala studentom dostrzec nowe aspekty szeregu zjawisk społecznych.

PSYCHOLOGIA I ŻYCIE

Philip G. Zimbardo

Ta książka to wzór doskonałej popularyzacji wiedzy psychologicznej. W sposób obiektywny, przystępny i wyczerpujący przedstawia główne dziedziny psychologii i pokazuje ich praktyczne zastosowania.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą Ci opanować materiał z podręcznika Zimbardo Psychologia i życie i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku Zimbardo Psychologia i życie.

więcej »


Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88
/usr/local/www/virtual/aneksy.pwn.pl/psychologia