Scenariusze ćwiczeń

Kiedy Edith Eva Eger miała szesnaście lat jej świat wywrócił się do góry nogami
Poproś studentów, aby opierając się na tekście rozdziału 11 najdokładniej jak potrafią zinterpretowali to pierwsze zdanie studium przypadku. Nie został on wybrany bez powodu jako wprowadzenie do tego rozdziału zamiast np. do rozdziału o stresie. Niech studenci spróbują zastanowić się nad tym czym był Holokaust z poznawczego punktu widzenia, a także dlaczego więźniowie przebywając w obozie doznawali zaciekawienia? Czy jest to paradoks, czy psychologiczna konsekwencja ich położenia?

Opisany w zbliżeniu spór o biopsję harpunową na orkach można wykorzystać do przeprowadzenia dyskusji między zwolennikami a przeciwnikami biopsji. Ważne jest, aby argumentacja występująca w tekście oraz taka, którą dodatkowo można wygenerować, została sklasyfikowana z punktu widzenia form tendencyjności, rodzajów zniekształceń poznawczych i błędów w strategiach decyzyjnych. Do tego zadania można powołać odrębną podgrupę negocjatorów.

Pytania do dyskusji

PSYCHOLOGIA I ŻYCIE

Philip G. Zimbardo

Ta książka to wzór doskonałej popularyzacji wiedzy psychologicznej. W sposób obiektywny, przystępny i wyczerpujący przedstawia główne dziedziny psychologii i pokazuje ich praktyczne zastosowania.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą Ci opanować materiał z podręcznika Zimbardo Psychologia i życie i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku Zimbardo Psychologia i życie.

więcej »


Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88
/usr/local/www/virtual/aneksy.pwn.pl/psychologia