Rozdział 15.
PUBLIC RELATIONS I ŚRODKI POPIERANIA SPRZEDAŻY
Kwestie wymagające uzupełnienia
- Public relations są realizowane także przez reprezentantów, którzy wchodzą w bezpośredni kontakt z osobami znajdującymi się poza obrębem przedsiębiorstwa.
- Technika lub proces kierowania uwagi na przedsiębiorstwo i produkty nazywana jest w literaturze publicity.
- Public relations pozwalają redukować wydatki na inne rodzaje promocji.
- Teleturniej jest to transmitowany przez telewizję konkurs, podczas którego respondenci odpowiadają na pytania związane z działalnością przedsiębiorstwa.
- Wiadomości muszą być na czasie, wiarygodne, rzetelnie i intrygująco przedstawione.
- Środki popierania sprzedaży charakteryzują się wysoką elastycznością, ale nadmierne ich stosowanie może prowadzić do nadużyć, a nawet do potyczki promocyjnej pomiędzy konkurentami.
- Kupon jest to blankiet upoważniający nabywcę do gwarantowanej ulgi przy zakupie określonego produktu.
- Bezpłatne próbki umożliwiają organoleptyczne wypróbowanie produktu, ocenę jego cech użytkowych i przyspieszenie zakupu.
- Pokazy produktów żywnościowych połączone są przeważnie z ich degustacją.
- Rabat, czyli opust od sumy należnej za produkt, przyznawany jest pośrednikom przy zakupie dużej ilości produktu.
- Cele public relations są inne niż cele reklamy. (Fałsz)
- Wiadomości rozpowszechniane przez public relations mogą być powtarzane wiele razy przez dany środek masowego przekazu. (Fałsz)
- Zakres i czas nadania lub opublikowania wiadomości w ramach public relations zależy od uznania redakcji. (Prawda)
- Sponsorowanie nie sprowadza się tylko do wspierania finansowego imprez artystycznych czy zawodów sportowych. (Prawda)
- Pośrednicy polegają wyłącznie na swojej promocji produktów ostatecznym nabywcom. (Fałsz)
- Bezpłatne próbki stymulują zainteresowanie produktami. (Prawda)
- Redukcja ceny jest łatwym sposobem popierania sprzedaży, ale stosowana zbyt często może zniweczyć wizerunek produktu. (Prawda)
- Nagrody są przeznaczone tylko dla uczestników gier, konkursów i loterii. (Fałsz)
- Po zebraniu określonej liczby znaczków handlowych nabywca wymienia je na wyznaczone na liście produkty lub pieniądze. (Prawda)
- Promocja na pokazach i targach polega na płatnym rozprowadzaniu publikacji i katalogów. (Fałsz)
- Wybór formy public relations zależy od kosztów.
- Rozpowszechnianie wiadomości spowodować może neutralne postawy nabywców.
- Przedsiębiorstwo jako sponsor opłaca częściowe lub całkowite koszty działalność instytucji lokalnych.
- Wycieczki na targi i wystawy są organizowane w celu podjęcia negocjacji.
- Podczas konferencji prasowej rzecznik przedsiębiorstwa zadaje reporterom pytania.
- Środki popierania sprzedaży pomagają pozyskiwać nabywców kupujących produkty po stabilnej cenie
- W celu klasyfikacji środków popierania sprzedaży bierzemy pod uwagę warunki konkurencji.
- Kupony spełniają następujące funkcje dostarczają korzyści finansowych agentom.
- Wystawa może być organizowana na zapleczu.
- Pośrednicy przeznaczają premię promocyjną na sponsorowanie prasy lokalnej.