Rozdział 15.
PUBLIC RELATIONS I ŚRODKI POPIERANIA SPRZEDAŻY

Kwestie wymagające uzupełnienia
  1. Public relations są realizowane także przez reprezentantów, którzy wchodzą w bezpośredni kontakt z osobami znajdującymi się poza obrębem przedsiębiorstwa.
  2. Technika lub proces kierowania uwagi na przedsiębiorstwo i produkty nazywana jest w literaturze publicity.
  3. Public relations pozwalają redukować wydatki na inne rodzaje promocji.
  4. Teleturniej jest to transmitowany przez telewizję konkurs, podczas którego respondenci odpowiadają na pytania związane z działalnością przedsiębiorstwa.
  5. Wiadomości muszą być na czasie, wiarygodne, rzetelnie i intrygująco przedstawione.
  6. Środki popierania sprzedaży charakteryzują się wysoką elastycznością, ale nadmierne ich stosowanie może prowadzić do nadużyć, a nawet do potyczki promocyjnej pomiędzy konkurentami.
  7. Kupon jest to blankiet upoważniający nabywcę do gwarantowanej ulgi przy zakupie określonego produktu.
  8. Bezpłatne próbki umożliwiają organoleptyczne wypróbowanie produktu, ocenę jego cech użytkowych i przyspieszenie zakupu.
  9. Pokazy produktów żywnościowych połączone są przeważnie z ich degustacją.
  10. Rabat, czyli opust od sumy należnej za produkt, przyznawany jest pośrednikom przy zakupie dużej ilości produktu.
Rozpoznanie wyrażeń prawdziwych (P) i fałszywych (F)
  1. Cele public relations są inne niż cele reklamy. (Fałsz)
  2. Wiadomości rozpowszechniane przez public relations mogą być powtarzane wiele razy przez dany środek masowego przekazu. (Fałsz)
  3. Zakres i czas nadania lub opublikowania wiadomości w ramach public relations zależy od uznania redakcji. (Prawda)
  4. Sponsorowanie nie sprowadza się tylko do wspierania finansowego imprez artystycznych czy zawodów sportowych. (Prawda)
  5. Pośrednicy polegają wyłącznie na swojej promocji produktów ostatecznym nabywcom. (Fałsz)
  6. Bezpłatne próbki stymulują zainteresowanie produktami. (Prawda)
  7. Redukcja ceny jest łatwym sposobem popierania sprzedaży, ale stosowana zbyt często może zniweczyć wizerunek produktu. (Prawda)
  8. Nagrody są przeznaczone tylko dla uczestników gier, konkursów i loterii. (Fałsz)
  9. Po zebraniu określonej liczby znaczków handlowych nabywca wymienia je na wyznaczone na liście produkty lub pieniądze. (Prawda)
  10. Promocja na pokazach i targach polega na płatnym rozprowadzaniu publikacji i katalogów. (Fałsz)
Wybór niewłaściwej lub najgorzej dopasowanej opinii z czterech możliwości
  1. Wybór formy public relations zależy od kosztów.
  2. Rozpowszechnianie wiadomości spowodować może neutralne postawy nabywców.
  3. Przedsiębiorstwo jako sponsor opłaca częściowe lub całkowite koszty działalność instytucji lokalnych.
  4. Wycieczki na targi i wystawy są organizowane w celu podjęcia negocjacji.
  5. Podczas konferencji prasowej rzecznik przedsiębiorstwa zadaje reporterom pytania.
  6. Środki popierania sprzedaży pomagają pozyskiwać nabywców kupujących produkty po stabilnej cenie
  7. W celu klasyfikacji środków popierania sprzedaży bierzemy pod uwagę warunki konkurencji.
  8. Kupony spełniają następujące funkcje dostarczają korzyści finansowych agentom.
  9. Wystawa może być organizowana na zapleczu.
  10. Pośrednicy przeznaczają premię promocyjną na sponsorowanie prasy lokalnej.

Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88