Rozdział 12.
PODSTAWY PROMOCJI

Kwestie wymagające uzupełnienia
  1. Przez przekazywanie informacji przedsiębiorstwo zamierza wpłynąć na postawy i zachowanie nabywców.
  2. Inicjatorem promocji masowej i użycia środków popierania sprzedaży jest najczęściej producent.
  3. Jeżeli nabywcy mają pozytywny stosunek do produktu, to zadaniem promocji może być przypominanie o produkcie.
  4. Dosłowne tłumaczenie z języka obcego nazwy marki czy sloganu reklamowego może doprowadzić do konsternacji.
  5. Kodowanie jest to wyrażenie wiadomości za pomocą słów i symboli, które powinny mieć to samo znaczenie dla nadawcy i odbiorcy.
  6. Asymilacja wiadomości może być łatwiejsza, gdy nadawca i odbiorca znajdują wspólne punkty odniesienia.
  7. Sposób przekazu ma duże znaczenie dla przyciągnięcia percepcji nabywców.
  8. Prezenterzy radiowi i telewizyjni mogą również symulować znane autorytety czy osoby na kierowniczych stanowiskach.
  9. Proces adaptacji wiadomości powoduje przyjęcie lub odrzucenie danego sposobu zaspokojenia potrzeby.
  10. Jedną z najprostszych metod ustalania budżetu promocji jest procentowy narzut na koszty sprzedaży.
Rozpoznanie wyrażeń prawdziwych (P) i fałszywych (F)
  1. Inicjatorem promocji masowej i użycia środków popierania sprzedaży jest najczęściej detalista. (Fałsz)
  2. Celem promocji jest również zabieganie o pozytywne postawy nabywców wobec przedsiębiorstwa. (Prawda)
  3. Nabywcy dostrzegają tę samą wiadomość w podobny sposób. (Fałsz)
  4. Negatywny wizerunek przedsiębiorstwa czy produktu znika szybko po usunięciu jego przyczyny. (Fałsz)
  5. Apel może być umiarkowanie sprzeczny z przekonaniami nabywców. (Prawda)
  6. Przy jednostronnie pozytywnej treści, najsilniejsze argumenty z reguły umieszcza się na końcu. (Fałsz)
  7. Wczesna większość nabywców podejmuje ryzyko i postępuje niezależnie od innych grup nabywców. (Fałsz)
  8. Z charakterystyki procesu akceptacji wynika, że producenci powinni zwrócić główną uwagę na maruderów. (Fałsz)
  9. Reklama i public relations są najskuteczniejsze we wczesnych stadiach formowania decyzji zakupu przez nabywcę. (Prawda)
  10. Przechodząc przez kolejne etapy cyklu życia produkt wymaga użycia tej samej promocji mix. (Fałsz)
Wybór niewłaściwej lub najgorzej dopasowanej opinii z czterech możliwości
  1. Decyzja wyboru form promocji determinowana jest przez decyzje nabywców.
  2. Zakłócenie w przekazie jest to bezkonfliktowe porozumiewanie się.
  3. Zakres przesunięcia wiadomości z pamięci tymczasowej do pamięci trwałej wynika z pojemności pamięci.
  4. W procesie komunikowania się z nabywcami przedsiębiorstwo może wyznaczyć takie cele, jak niwelowanie przyczyn złej reputacji.
  5. Apel racjonalny podaje korzyści wynikające z zakupu produktu w postaci konsolidacji.
  6. Sugerowanie wniosków może być odebrane jako dowód zaufania.
  7. Komunikacja osobowa ma szczególne znaczenie, gdy produkt opatrzony jest ryzykiem.
  8. Celem komunikowania się z nabywcami odnośnie produktu jest uzasadnienie ceny.
  9. Skuteczność komunikowania się wzrasta, gdy wiadomość jest zgodna z przepisami prawa.
  10. Osoby identyfikowane jako innowatorzy to przeważnie ludzie, którzy są emfatyczni.

Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88