Rozdział 12.
PODSTAWY PROMOCJI
Kwestie wymagające uzupełnienia
- Przez przekazywanie informacji przedsiębiorstwo zamierza wpłynąć na postawy i zachowanie nabywców.
- Inicjatorem promocji masowej i użycia środków popierania sprzedaży jest najczęściej producent.
- Jeżeli nabywcy mają pozytywny stosunek do produktu, to zadaniem promocji może być przypominanie o produkcie.
- Dosłowne tłumaczenie z języka obcego nazwy marki czy sloganu reklamowego może doprowadzić do konsternacji.
- Kodowanie jest to wyrażenie wiadomości za pomocą słów i symboli, które powinny mieć to samo znaczenie dla nadawcy i odbiorcy.
- Asymilacja wiadomości może być łatwiejsza, gdy nadawca i odbiorca znajdują wspólne punkty odniesienia.
- Sposób przekazu ma duże znaczenie dla przyciągnięcia percepcji nabywców.
- Prezenterzy radiowi i telewizyjni mogą również symulować znane autorytety czy osoby na kierowniczych stanowiskach.
- Proces adaptacji wiadomości powoduje przyjęcie lub odrzucenie danego sposobu zaspokojenia potrzeby.
- Jedną z najprostszych metod ustalania budżetu promocji jest procentowy narzut na koszty sprzedaży.
- Inicjatorem promocji masowej i użycia środków popierania sprzedaży jest najczęściej detalista. (Fałsz)
- Celem promocji jest również zabieganie o pozytywne postawy nabywców wobec przedsiębiorstwa. (Prawda)
- Nabywcy dostrzegają tę samą wiadomość w podobny sposób. (Fałsz)
- Negatywny wizerunek przedsiębiorstwa czy produktu znika szybko po usunięciu jego przyczyny. (Fałsz)
- Apel może być umiarkowanie sprzeczny z przekonaniami nabywców. (Prawda)
- Przy jednostronnie pozytywnej treści, najsilniejsze argumenty z reguły umieszcza się na końcu. (Fałsz)
- Wczesna większość nabywców podejmuje ryzyko i postępuje niezależnie od innych grup nabywców. (Fałsz)
- Z charakterystyki procesu akceptacji wynika, że producenci powinni zwrócić główną uwagę na maruderów. (Fałsz)
- Reklama i public relations są najskuteczniejsze we wczesnych stadiach formowania decyzji zakupu przez nabywcę. (Prawda)
- Przechodząc przez kolejne etapy cyklu życia produkt wymaga użycia tej samej promocji mix. (Fałsz)
- Decyzja wyboru form promocji determinowana jest przez decyzje nabywców.
- Zakłócenie w przekazie jest to bezkonfliktowe porozumiewanie się.
- Zakres przesunięcia wiadomości z pamięci tymczasowej do pamięci trwałej wynika z pojemności pamięci.
- W procesie komunikowania się z nabywcami przedsiębiorstwo może wyznaczyć takie cele, jak niwelowanie przyczyn złej reputacji.
- Apel racjonalny podaje korzyści wynikające z zakupu produktu w postaci konsolidacji.
- Sugerowanie wniosków może być odebrane jako dowód zaufania.
- Komunikacja osobowa ma szczególne znaczenie, gdy produkt opatrzony jest ryzykiem.
- Celem komunikowania się z nabywcami odnośnie produktu jest uzasadnienie ceny.
- Skuteczność komunikowania się wzrasta, gdy wiadomość jest zgodna z przepisami prawa.
- Osoby identyfikowane jako innowatorzy to przeważnie ludzie, którzy są emfatyczni.