Rozdział 21.
KIEROWANIE ROZWOJEM PRODUKTÓW PRZEMYSŁOWYCH
Kwestie wymagające uzupełnienia
- Popyt na produkty przemysłowe może mieć charakter łączny, kiedy do wytworzenia jednego produktu potrzeba tyle samo innego produktu jako części składowej.
- Dostawca produktów przemysłowych często dostosowuje cechy techniczno-użytkowe produktu i warunki dostawy do indywidualnych wymagań nabywcy.
- Zasady współpracy dostawców i nabywców produktów przemysłowych regulowane są w dużym stopniu przepisami prawnymi i zwyczajami.
- Analiza oferty pozwala wybrać produkt po racjonalnie uzasadnionej cenie, który odpowiada normom technicznym.
- W poszukiwaniu wiadomości o parametrach technicznych produktu wykorzystujemy również doradztwo techniczne.
- Dostawca zobowiązany jest do świadczenia usług posprzedażowych uwzględnionych w kontrakcie.
- Zakupy rutynowe występują wtedy, gdy zamówienia na dany produkt są regularne.
- W celu otrzymania zamówienia dostawca próbuje przekonać argumentami kluczowych pracowników centrum zakupu.
- Kanały bezpośredniej dystrybucji sprzyjają zawieraniu transakcji wiązanych, w których dostawca staje się równocześnie nabywcą.
- Jeżeli cena produktu wzrasta znacznie, to nabywcy mogą poszukiwać substytutów.
- W świecie obserwujemy ogólną tendencję do ograniczania rozwoju usług przemysłowych. (Fałsz)
- Jeżeli popyt na produkty konsumpcyjne obniża się lub wygasa, to zmniejsza się także popyt na produkty przemysłowe, służące do jego wytworzenia. (Prawda)
- Na rynku produktów przemysłowych nie spotyka się produktów o przeznaczeniu konsumpcyjnym. (Fałsz)
- Nabywcy produktów przemysłowych zwracają większą uwagę na oszczędności i korzyści otrzymywane z produktów niż konsumenci. (Prawda)
- Cena odgrywa mniejszą rolę przy zakupie wyrobów standardowych. (Fałsz)
- Zamiast kupować niektóre produkty przemysłowe ze źródeł zewnętrznych, można je wytwarzać we własnym zakresie. (Prawda)
- O międzynarodowy standard produktu ISO 9000 ubiegają się przede wszystkim nowe zakłady przemysłowe. (Fałsz)
- Ze względu na brak wiedzy technicznej hurtownik nie może świadczyć wszystkich usług posprzedażowych. (Prawda)
- Opakowanie produktu przemysłowego spełnia mniejszą rolę jako środek promocji. (Prawda)
- Na rynku produktów przemysłowych częściej występuje konkurencja cenowa. (Fałsz)
- Produkty przemysłowe oferowane są centrom dystrybucji.
- Keiretsu jest to wkład kapitałowy.
- Dzierżawca uzyskuje takie korzyści z leasingu, jak obciążenie kapitału.
- Trwałe związki z producentem powodują, że nabywca kupuje po elastycznej cenie.
- Sposób zakupów produktów przemysłowych zależy od nasilenia konkurencji.
- Dostawy na czas określony muszą być dopasowane do zapasów.
- Zakupy modyfikowane występują wtedy, kiedy nabywca ma zastrzeżenia co do sposobu negocjacji.
- Centrum zakupu składa się z minimum trzech pracowników: doradcy
- Potrzeba kupna nowego produktu powiązana jest z wprowadzeniem pracy na zmiany.
- Hurtownik produktów przemysłowych udziela kredytów dostawcom.