Rozdział 21.
KIEROWANIE ROZWOJEM PRODUKTÓW PRZEMYSŁOWYCH

Kwestie wymagające uzupełnienia
  1. Popyt na produkty przemysłowe może mieć charakter łączny, kiedy do wytworzenia jednego produktu potrzeba tyle samo innego produktu jako części składowej.
  2. Dostawca produktów przemysłowych często dostosowuje cechy techniczno-użytkowe produktu i warunki dostawy do indywidualnych wymagań nabywcy.
  3. Zasady współpracy dostawców i nabywców produktów przemysłowych regulowane są w dużym stopniu przepisami prawnymi i zwyczajami.
  4. Analiza oferty pozwala wybrać produkt po racjonalnie uzasadnionej cenie, który odpowiada normom technicznym.
  5. W poszukiwaniu wiadomości o parametrach technicznych produktu wykorzystujemy również doradztwo techniczne.
  6. Dostawca zobowiązany jest do świadczenia usług posprzedażowych uwzględnionych w kontrakcie.
  7. Zakupy rutynowe występują wtedy, gdy zamówienia na dany produkt są regularne.
  8. W celu otrzymania zamówienia dostawca próbuje przekonać argumentami kluczowych pracowników centrum zakupu.
  9. Kanały bezpośredniej dystrybucji sprzyjają zawieraniu transakcji wiązanych, w których dostawca staje się równocześnie nabywcą.
  10. Jeżeli cena produktu wzrasta znacznie, to nabywcy mogą poszukiwać substytutów.
Rozpoznanie wyrażeń prawdziwych (P) i fałszywych (F)
  1. W świecie obserwujemy ogólną tendencję do ograniczania rozwoju usług przemysłowych. (Fałsz)
  2. Jeżeli popyt na produkty konsumpcyjne obniża się lub wygasa, to zmniejsza się także popyt na produkty przemysłowe, służące do jego wytworzenia. (Prawda)
  3. Na rynku produktów przemysłowych nie spotyka się produktów o przeznaczeniu konsumpcyjnym. (Fałsz)
  4. Nabywcy produktów przemysłowych zwracają większą uwagę na oszczędności i korzyści otrzymywane z produktów niż konsumenci. (Prawda)
  5. Cena odgrywa mniejszą rolę przy zakupie wyrobów standardowych. (Fałsz)
  6. Zamiast kupować niektóre produkty przemysłowe ze źródeł zewnętrznych, można je wytwarzać we własnym zakresie. (Prawda)
  7. O międzynarodowy standard produktu ISO 9000 ubiegają się przede wszystkim nowe zakłady przemysłowe. (Fałsz)
  8. Ze względu na brak wiedzy technicznej hurtownik nie może świadczyć wszystkich usług posprzedażowych. (Prawda)
  9. Opakowanie produktu przemysłowego spełnia mniejszą rolę jako środek promocji. (Prawda)
  10. Na rynku produktów przemysłowych częściej występuje konkurencja cenowa. (Fałsz)
Wybór niewłaściwej lub najgorzej dopasowanej opinii z czterech możliwości
  1. Produkty przemysłowe oferowane są centrom dystrybucji.
  2. Keiretsu jest to wkład kapitałowy.
  3. Dzierżawca uzyskuje takie korzyści z leasingu, jak obciążenie kapitału.
  4. Trwałe związki z producentem powodują, że nabywca kupuje po elastycznej cenie.
  5. Sposób zakupów produktów przemysłowych zależy od nasilenia konkurencji.
  6. Dostawy na czas określony muszą być dopasowane do zapasów.
  7. Zakupy modyfikowane występują wtedy, kiedy nabywca ma zastrzeżenia co do sposobu negocjacji.
  8. Centrum zakupu składa się z minimum trzech pracowników: doradcy
  9. Potrzeba kupna nowego produktu powiązana jest z wprowadzeniem pracy na zmiany.
  10. Hurtownik produktów przemysłowych udziela kredytów dostawcom.

Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88