Rozdział 13.
REKLAMA PRODUKTÓW
Kwestie wymagające uzupełnienia
- Częstotliwość i liczba powtórzeń wpływa na łatwiejsze przyswojenie treści ogłoszenia reklamowego i utrwalenie przekazywanych wiadomości.
- Duża liczba kampanii reklamowych może wywołać szum informacyjny w umysłach nabywców.
- Ogólna sytuacja na rynku może przyczyniać się do rozszerzania, względnie ograniczania reklamy.
- Reklama produktów sezonowych stosowana jest w celu obniżenia wahań w sprzedaży.
- Większość redakcji środków masowego przekazu wykorzystuje badania marketingowe, aby określić profil publiczności, do której docierają.
- Niektóre czasopisma, zawierające wiele ogłoszeń reklamowych, rozprowadzane są gratisowo.
- Nagłówek jest najważniejszy, gdyż jest to czasem jedyna część apelu reklamowego, na którą zwracają uwagę nabywcy.
- Akcent w ilustracji kładziemy na cechy i pociągający wygląd produktu.
- Ogłoszenie reklamowe powinno być wstępnie testowane, zanim zostanie użyte w skali masowej.
- Wpływ reklamy na sprzedaż produktu może być osłabiony przez silną reklamę produktów konkurencyjnych.
- Reklama może okazać się szczególnie dogodną formą dotarcia z informacją na rynek skoncentrowany przestrzennie. (Fałsz)
- Reklama z reguły powoduje szybką reakcję nabywców. (Fałsz)
- Produkty o znanej marce i wysokim udziale w rynku wymagają niższych kosztów reklamy. (Prawda)
- Produkty jednorodne wymagają oryginalnych ogłoszeń reklamowych i większych nakładów na reklamę. (Prawda)
- Nasilenie reklamy produktów konkurencyjnych może wzmocnić także popyt na produkty danego przedsiębiorstwa. (Fałsz)
- Reklama produktu może być kierowana do ostatecznych nabywców lub łącznie do pośredników i ostatecznych nabywców. (Prawda)
- Przez włączenie pośrednika lokalnego do reklamy, producent uzyskuje dodatkowe oszczędności, gdyż lokalne środki przekazu z reguły obciążają niższymi kosztami zleceniodawców miejscowych. (Prawda)
- Umowy o reklamę są zwykle długotrwałe i rzadko są zrywane. (Fałsz)
- Dostosowanie kosztów kampanii do wydatków konkurentów na reklamę jest najlepszym rozwiązaniem. (Fałsz)
- Część nabywców uznaje telefoniczne namawianie do składania zamówień za zbyt nachalną i dokuczliwą formę promocji. (Prawda)
- Cele reklamy powinny być modyfikowane w zależności od zmiany zarządu przedsiębiorstwa.
- Reklama przedsiębiorstwa koncentruje się na promocji problemów pojawiających się na rynku.
- Reklama pionierska określa popyt restytucyjny na dany produkt.
- Celem kampanii reklamowej banku może być powiadomienie nabywców o obsłudze przez nowy personel.
- Skuteczność przekazu zależy od poziomu wykształcenia nabywców.
- Ogłoszenia gazetowe są długo przechowywane.
- Ogłoszenia w czasopismach charakteryzują się ograniczoną objętością treści ogłoszenia.
- Ogłoszenie radiowe jest prezentowane w sposób oficjalny.
- Marketing bezpośredni dostarcza nabywcom produkty w formie podarunków.
- Niedogodnością marketingu bezpośredniego jest sposób zwrotu produktu niepożądanego.