Rozdział 13.
REKLAMA PRODUKTÓW

Kwestie wymagające uzupełnienia
  1. Częstotliwość i liczba powtórzeń wpływa na łatwiejsze przyswojenie treści ogłoszenia reklamowego i utrwalenie przekazywanych wiadomości.
  2. Duża liczba kampanii reklamowych może wywołać szum informacyjny w umysłach nabywców.
  3. Ogólna sytuacja na rynku może przyczyniać się do rozszerzania, względnie ograniczania reklamy.
  4. Reklama produktów sezonowych stosowana jest w celu obniżenia wahań w sprzedaży.
  5. Większość redakcji środków masowego przekazu wykorzystuje badania marketingowe, aby określić profil publiczności, do której docierają.
  6. Niektóre czasopisma, zawierające wiele ogłoszeń reklamowych, rozprowadzane są gratisowo.
  7. Nagłówek jest najważniejszy, gdyż jest to czasem jedyna część apelu reklamowego, na którą zwracają uwagę nabywcy.
  8. Akcent w ilustracji kładziemy na cechy i pociągający wygląd produktu.
  9. Ogłoszenie reklamowe powinno być wstępnie testowane, zanim zostanie użyte w skali masowej.
  10. Wpływ reklamy na sprzedaż produktu może być osłabiony przez silną reklamę produktów konkurencyjnych.
Rozpoznanie wyrażeń prawdziwych (P) i fałszywych (F)
  1. Reklama może okazać się szczególnie dogodną formą dotarcia z informacją na rynek skoncentrowany przestrzennie. (Fałsz)
  2. Reklama z reguły powoduje szybką reakcję nabywców. (Fałsz)
  3. Produkty o znanej marce i wysokim udziale w rynku wymagają niższych kosztów reklamy. (Prawda)
  4. Produkty jednorodne wymagają oryginalnych ogłoszeń reklamowych i większych nakładów na reklamę. (Prawda)
  5. Nasilenie reklamy produktów konkurencyjnych może wzmocnić także popyt na produkty danego przedsiębiorstwa. (Fałsz)
  6. Reklama produktu może być kierowana do ostatecznych nabywców lub łącznie do pośredników i ostatecznych nabywców. (Prawda)
  7. Przez włączenie pośrednika lokalnego do reklamy, producent uzyskuje dodatkowe oszczędności, gdyż lokalne środki przekazu z reguły obciążają niższymi kosztami zleceniodawców miejscowych. (Prawda)
  8. Umowy o reklamę są zwykle długotrwałe i rzadko są zrywane. (Fałsz)
  9. Dostosowanie kosztów kampanii do wydatków konkurentów na reklamę jest najlepszym rozwiązaniem. (Fałsz)
  10. Część nabywców uznaje telefoniczne namawianie do składania zamówień za zbyt nachalną i dokuczliwą formę promocji. (Prawda)
Wybór niewłaściwej lub najgorzej dopasowanej opinii z czterech możliwości
  1. Cele reklamy powinny być modyfikowane w zależności od zmiany zarządu przedsiębiorstwa.
  2. Reklama przedsiębiorstwa koncentruje się na promocji problemów pojawiających się na rynku.
  3. Reklama pionierska określa popyt restytucyjny na dany produkt.
  4. Celem kampanii reklamowej banku może być powiadomienie nabywców o obsłudze przez nowy personel.
  5. Skuteczność przekazu zależy od poziomu wykształcenia nabywców.
  6. Ogłoszenia gazetowe są długo przechowywane.
  7. Ogłoszenia w czasopismach charakteryzują się ograniczoną objętością treści ogłoszenia.
  8. Ogłoszenie radiowe jest prezentowane w sposób oficjalny.
  9. Marketing bezpośredni dostarcza nabywcom produkty w formie podarunków.
  10. Niedogodnością marketingu bezpośredniego jest sposób zwrotu produktu niepożądanego.

Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88