Rozdział 4.
System informacji marketingowej

Kwestie wymagające uzupełnienia
  1. Przedsiębiorstwo rozpatrywane jako system, grupuje pracowników w piony, wydziały i działy – tworzące komórki organizacyjne.
  2. System, w którym procesy zbierania i przetwarzania danych realizowane są za pomocą technik komputerowych, nazywany jest systemem informatycznym.
  3. Składniki systemu są wzajemnie powiązane w taki sposób, że funkcja jednego składnika zazębia się w jakiś sposób z funkcją innego składnika.
  4. Wejście stanowi wszystko to, co system pobiera ze środowiska dla wypełnienia ustalonych celów.
  5. Przy projektowaniu SIM najpierw określa się wyjście systemu, a więc informacje, jakie chcielibyśmy otrzymać.
  6. Dane są niejako surowcem, z którego powstają informacje.
  7. Źródła nieoficjalne charakteryzują się elastycznością, pomagają zweryfikować intencje konkurentów i dane pochodzące ze źródeł formalnych.
  8. Modele symulacyjne służą do przewidywania wpływu różnych decyzji na sytuację przedsiębiorstwa na rynku.
  9. Niepewność i ryzyko są cechami nieodłącznymi podejmowania i wdrażania każdej decyzji marketingowej.
  10. Wyniki badań marketingowych obrazują precyzyjnie stan faktyczny w okresie ich realizacji.
Rozpoznanie wyrażeń prawdziwych (P) i fałszywych (F)
  1. Podsystemy są od siebie niezależne. (Fałsz)
  2. System może być modyfikowany lub uzupełniany przez zmianę poszczególnych składników, bez potrzeby zmiany całego systemu. (Prawda)
  3. System informacji marketingowej (SIM) nie jest częścią składową systemu informacyjnego zarządzania przedsiębiorstwem.(Fałsz)
  4. W życiu codziennym dane i informacje znaczą co innego. (Fałsz)
  5. Model marketingowy występuje jako matematyczny opis związków zmiennych wpływających na wyniki przedsiębiorstwa.(Prawda)
  6. Model jest zgodny z rzeczywistością, bowiem podstawowe elementy wyrażone są liczbami.(Fałsz)
  7. Modele marketingowe często zastępują kierownika w procesie formułowania decyzji.(Fałsz)
  8. Modele optymalizacyjne mogą być użyteczne do poszukiwania najlepszych rozwiązań problemów. (Prawda)
  9. Każda zmiana w SIM jest łatwa do przeprowadzenia i nie pociąga za sobą znacznych kosztów. (Fałsz)
  10. SIM koryguje i prowadzi do rozwiązania źle zdefiniowanych problemów. (Fałsz)
Wybór niewłaściwej lub najgorzej dopasowanej opinii z czterech możliwości
  1. Przy projektowaniu systemu informatycznego zarządzania bierzemy pod uwagę nasilenie promocji.
  2. Przetwarzanie danych łączy się z podejmowaniem decyzji.
  3. Dobra informacja tworzy wartości podważające kompetencje kierowników.
  4. Do źródeł wewnętrznych możemy zaliczyć Internet.
  5. Spadek sprzedaży może być wynikiem obniżki cen.
  6. Źródła zewnętrzne obejmują dane o inicjatywach zarządu.
  7. Dane nieoficjalne mogą pochodzić z takich źródeł, jak badania marketingowe.
  8. Duży wpływ na rozwój systemów informacji marketingowej wywarł rozwój opakowań jednostkowych i zbiorczych.
  9. Większy zasób informacji o nabywcach ułatwia śledzenie trasy środka transportu.
  10. Niezdolność produktu do konkurowania na rynku może mieć źródło w prototypie produktu.

Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88