Rozdział 4.
System informacji marketingowej
Kwestie wymagające uzupełnienia
- Przedsiębiorstwo rozpatrywane jako system, grupuje pracowników w piony, wydziały i działy – tworzące komórki organizacyjne.
- System, w którym procesy zbierania i przetwarzania danych realizowane są za pomocą technik komputerowych, nazywany jest systemem informatycznym.
- Składniki systemu są wzajemnie powiązane w taki sposób, że funkcja jednego składnika zazębia się w jakiś sposób z funkcją innego składnika.
- Wejście stanowi wszystko to, co system pobiera ze środowiska dla wypełnienia ustalonych celów.
- Przy projektowaniu SIM najpierw określa się wyjście systemu, a więc informacje, jakie chcielibyśmy otrzymać.
- Dane są niejako surowcem, z którego powstają informacje.
- Źródła nieoficjalne charakteryzują się elastycznością, pomagają zweryfikować intencje konkurentów i dane pochodzące ze źródeł formalnych.
- Modele symulacyjne służą do przewidywania wpływu różnych decyzji na sytuację przedsiębiorstwa na rynku.
- Niepewność i ryzyko są cechami nieodłącznymi podejmowania i wdrażania każdej decyzji marketingowej.
- Wyniki badań marketingowych obrazują precyzyjnie stan faktyczny w okresie ich realizacji.
- Podsystemy są od siebie niezależne. (Fałsz)
- System może być modyfikowany lub uzupełniany przez zmianę poszczególnych składników, bez potrzeby zmiany całego systemu. (Prawda)
- System informacji marketingowej (SIM) nie jest częścią składową systemu informacyjnego zarządzania przedsiębiorstwem.(Fałsz)
- W życiu codziennym dane i informacje znaczą co innego. (Fałsz)
- Model marketingowy występuje jako matematyczny opis związków zmiennych wpływających na wyniki przedsiębiorstwa.(Prawda)
- Model jest zgodny z rzeczywistością, bowiem podstawowe elementy wyrażone są liczbami.(Fałsz)
- Modele marketingowe często zastępują kierownika w procesie formułowania decyzji.(Fałsz)
- Modele optymalizacyjne mogą być użyteczne do poszukiwania najlepszych rozwiązań problemów. (Prawda)
- Każda zmiana w SIM jest łatwa do przeprowadzenia i nie pociąga za sobą znacznych kosztów. (Fałsz)
- SIM koryguje i prowadzi do rozwiązania źle zdefiniowanych problemów. (Fałsz)
- Przy projektowaniu systemu informatycznego zarządzania bierzemy pod uwagę nasilenie promocji.
- Przetwarzanie danych łączy się z podejmowaniem decyzji.
- Dobra informacja tworzy wartości podważające kompetencje kierowników.
- Do źródeł wewnętrznych możemy zaliczyć Internet.
- Spadek sprzedaży może być wynikiem obniżki cen.
- Źródła zewnętrzne obejmują dane o inicjatywach zarządu.
- Dane nieoficjalne mogą pochodzić z takich źródeł, jak badania marketingowe.
- Duży wpływ na rozwój systemów informacji marketingowej wywarł rozwój opakowań jednostkowych i zbiorczych.
- Większy zasób informacji o nabywcach ułatwia śledzenie trasy środka transportu.
- Niezdolność produktu do konkurowania na rynku może mieć źródło w prototypie produktu.