Rozdział 25.
ORGANIZOWANIE MARKETINGU MIĘDZYNARODOWEGO

Kwestie wymagające uzupełnienia
  1. Pierwszy eksporter ma duże możliwości nasycenia rynku produktami i ustanowienia silnej marki.
  2. Licencjobiorca płaci prowizję lub opłatę patentową za pomoc uzyskaną przy wytwarzaniu produktów produktu.
  3. Umowy o produkcję zyskują na znaczeniu wobec wzrostu nastrojów nacjonalistycznych w wielu krajach na świecie.
  4. W celu złagodzenia barier celnych niektóre kraje utworzyły strefy wolnocłowe.
  5. Oferta może być zaakceptowana tylko przez nabywcę, do którego została skierowana.
  6. Etap przygotowania transakcji może być skrócony, gdy istnieje trwała współpraca lub długoterminowa umowa pomiędzy eksporterem a importerem.
  7. Aukcja jest to publiczny przetarg na sprzedaż produktów, których standard trudno jest z góry ustalić.
  8. Zwyczaje handlowe traktowane są jako domniemana wola stron, gdy nie ma wyraźnie sformułowanych klauzul umownych.
  9. Podczas odbioru stwierdzamy, w jakim stopniu jakość, stan i ilość produktu są zgodne z odpowiednimi postanowieniami kontraktu.
  10. Dokumenty przewozowe potwierdzają załadowanie, wysłanie lub przyjęcie produktu do wysyłki.
Rozpoznanie wyrażeń prawdziwych (P) i fałszywych (F)
  1. Zaletą eksportu pośredniego jest możliwość wejścia na rynek zagraniczny producentów bez doświadczenia z zakresu wymiany międzynarodowej. (Prawda)
  2. Eksport gotowego obiektu jest raczej nisko opłacalny i charakteryzuje się wysokim ryzykiem. (Fałsz)
  3. Umowa o zarządzanie nie zabezpiecza eksportera przed konkurencją ze strony partnera zagranicznego. (Fałsz)
  4. Rozwiązaniem alternatywnym dla filii jest wykup przez przedsiębiorstwo międzynarodowe większości akcji lub udziałów w zakładzie przemysłowym zlokalizowanym za granicą. (Prawda)
  5. Każda oferta jest propozycją wiążącą. (Prawda)
  6. Strony transakcji mogą różnie rozumieć i interpretować warunki, ale mimo to transakcja zostaje zawarta. (Fałsz)
  7. Jakość produktu ma charakter bezwzględny i jest niezależna od standardu przyjętego w danym kraju. (Fałsz)
  8. Ceny produktów, które nie są eksportowane pod marką producenta, są o wiele niższe od cen produktów oznaczonych marką. (Prawda)
  9. Dokument przewozowy stanowi gwarancję, że w przypadku, gdy produkt ulegnie uszkodzeniu, zniszczeniu lub z innych względów nie dotrze do miejsca przeznaczenia, to jego posiadacz otrzyma równowartość w postaci odszkodowania. (Fałsz)
  10. Spory w wymianie międzynarodowej mogą być także rozstrzygane przez sądy powszechne. (Prawda)
Wybór niewłaściwej lub najgorzej dopasowanej opinii z czterech możliwości
  1. Pierwszy na obcym rynku eksporter może uniknąć kosztownych pomyłek.
  2. Eksport bezpośredni wyłącza producenta z logistyki międzynarodowej.
  3. Zaletami sprzedaży licencji jest to, że licencjodawca angażuje kapitał w proces produkcyjny.
  4. Spółka może być koniecznością, ze względu na restrykcje nakładane na działalność krajowych przedsiębiorstw
  5. Producent zyskuje większy wpływ na wybór kanałów dystrybucji w przypadku likwidacji filii za granicą.
  6. Organizowanie logistyki jest procesem ciągłym ze względu na wprowadzanie nowych barier celnych.
  7. Spedytorzy międzynarodowi specjalizują się w pośrednictwie w negocjowaniu warunków dostawy.
  8. Czynności techniczno-handlowe w wymianie międzynarodowej polegają na wystawianiu świadectw i zaświadczeń umożliwiających eksport lub import.
  9. Podczas negocjacji szczególnie starannie muszą być określone wartości celne produktu.
  10. Reklamacja produktu może być załatwiona przez nagrodę pieniężną.

Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88