Rozdział 24.
ANALIZA ŚRODOWISKA MIĘDZYNARODOWEGO

Kwestie wymagające uzupełnienia
  1. Na wymianę międzynarodową wpływa stosunek rządu i opinii publicznej do działalności przedsiębiorstw obcych.
  2. W razie przewrotu politycznego istnieje groźba konfiskaty majątku przedsiębiorstw obcych.
  3. Korzystniejsze jest rozpoczęcie eksportu od posłużenia się pośrednikiem.
  4. Niektóre branże przemysłowe muszą być ochraniane ze względu na bezpieczeństwo krajowe.
  5. W przypadku zaniżonego ustalenia kursu waluty pojawić się może "czarny" rynek dewizowy.
  6. Rząd może regulować poziom cen przez stawki podatków pośrednich nakładanych na produkt, takich jak: VAT, akcyza i podatki wwozowe.
  7. Cła antydumpingowe stosowane są wtedy, gdy produkty z obcego kraju eksportowane są po cenach niższych od cen pobieranych na rynku rodzimym.
  8. Transakcje barterowe polegają na naturalnej wymianie jednego produktu na inny produkt.
  9. Większość zasad etycznych jest wytworem religii.
  10. Niektóre kraje zmierzają do połączenia integracji gospodarczej z integracją polityczną.
Rozpoznanie wyrażeń prawdziwych (P) i fałszywych (F)
  1. Prawo międzynarodowe istnieje w postaci skodyfikowanej. (Fałsz)
  2. Eksporterzy i importerzy z obcego kraju stosują odmienne standardy etyki marketingowej. (Prawda)
  3. Rewaluacja wpływa pozytywnie na zwiększenie eksportu i ogranicza import produktów. (Fałsz)
  4. Cła eksportowe stosowane są częściej niż cła importowe. (Fałsz)
  5. Apele odwołujące się do patriotyzmu mają charakter proimportowy. (Fałsz)
  6. Subwencje mają najczęściej charakter pośredni - ukryty. (Prawda)
  7. Występuje ścisły związek między postępem technicznym i ekonomicznym a rozwojem społecznym kraju. (Prawda)
  8. Stosunki eksportera z zagranicznym kontrahentem rozpoczynają się często od negocjacji. (Fałsz)
  9. Szczególna dbałość powinna być zachowana przy tłumaczeniu sloganu reklamowego. (Prawda)
  10. Metody międzynarodowych badań marketingowych różnią się znacznie od metod badań marketingowych stosowanych w kraju. (Fałsz)
Wybór niewłaściwej lub najgorzej dopasowanej opinii z czterech możliwości
  1. Kraje obce mogą ustanawiać specjalne prawa dotyczące informowania eksporterów.
  2. Stopa procentowa decyduje o stawkach podatków pośrednich.
  3. Filie przedsiębiorstw międzynarodowych mogą być zobowiązane do zatrudniania wyłącznie lokalnych pracowników.
  4. Wysokie taryfy celne nakładane na importowane produkty służą do obniżki cen produktów importowanych.
  5. Poprzez subwencje obniża się zatrudnienie w gospodarce narodowej.
  6. Bilans płatniczy kraju zależy od pieniędzy wydanych przez turystów obcych za granicą.
  7. Wyznawane przez ludność wartości decydują o tym, co jest zgodne z prawem.
  8. Kultura utrwaliła limity kosztów opakowań. 9.Badania marketingowe służą do rozpoznania rynków zagranicznych w celu ustalenia barier handlowych.
  9. Producenci polscy napotykają następujące problemy brak strategii marketingowych.

Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88