Rozdział 20.
ORGANIZOWANIE I KONTROLA DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ
Kwestie wymagające uzupełnienia
- Zaletą organizacji funkcjonalnej działu marketingowego jest przejrzysta struktura.
- Dział marketingowy może opracować elastyczny budżet wobec zmieniającej się sytuacji rynkowej.
- Działalność kierownika produktu może prowadzić do konstatacji z działalnością kierowników działów funkcjonalnych przedsiębiorstwa.
- Pomocne we wdrażaniu planów może być opracowanie harmonogramu realizacji zadań.
- Kontrola dostarcza zasilenia zwrotnego w wiadomości, które mogą prowadzić do modyfikacji planów.
- Niezadowalające wyniki i niekorzystne odchylenia od standardów prowadzą do interwencji.
- Interwencja polega na nakierowaniu odchyleń od stanu normalnego (lub planowanego) na właściwą drogę.
- Zgodnie z regułą góry lodowej zbiorcze ujecie danych deformuje ich wartość.
- Zadowolenie nabywców znajduje odbicie we wzroście sprzedaży i malejącej liczbie reklamacji.
- Do wykonywania złożonych analiz kosztów coraz częściej są wykorzystywane komputery.
- Kierownicy produktu powoływani są zwykle w małych przedsiębiorstwach. (Fałsz)
- Kierownik produktu może posiąść zbyt wąską wiedzę i praktykę i jest czasem określany jako ekspert od jednego produktu. (Prawda)
- Wdrażanie planu marketingowego polega na podejmowaniu strategicznych decyzji w zakresie marketingu mix. (Fałsz)
- Opracowywanie harmonogramów realizacji zadań nie nastręcza z reguły trudności. (Prawda)
- Zadaniem kontroli rentowności jest określenie, z jakich dziedzin i form działalności można zrezygnować. (Fałsz)
- Standardy są to normy lub wzorce, do których faktyczne wyniki są porównywane. (Prawda)
- Reguły: góry lodowej i 80/20 mają minimalne znaczenie praktyczne. (Fałsz)
- Sprzedaż nie zawsze odzwierciedla reakcje nabywców na zastosowany marketing mix. (Fałsz)
- Metody analizy sprzedaży mają charakter uniwersalny i mogą być stosowane niezależnie od typu produktu i rodzaju przedsiębiorstwa. (Fałsz)
- Kontrola ogólna działalności marketingowej jest relatywnie droga i zajmuje dużo czasu. (Prawda)
- Środki motywowania pracowników muszą być stosowane z umiarem.
- Kierownik produktu wykonuje następujące zadania stymuluje poparcie dostawców dla produktu.
- Podczas wdrażania planów szczególna uwaga powinna być zwrócona na przełamywanie trudności w negocjacjach.
- Metoda CPM pozwala na pokazanie zasadności podjęcia zadań.
- Kontrola działalności marketingowej umożliwia odpowiedź na pytanie, jak wybrać strategię planowania.
- Rentowność może być oceniana według konsumentów.
- Usuwanie nieprawidłowości wiąże się z dezaktualizacją produktów.
- Procedury kontrolne powinny być tak zaprojektowane, aby można było weryfikować koszty kontroli.
- Spadek udziału produktu w rynku może być spowodowany obsługą nierentownych nabywców.
- Należy dążyć do eliminowania decyzji marketingowych, które rodzą możliwości nadużyć w zakresie motywacji.