Rozdział 20.
ORGANIZOWANIE I KONTROLA DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ

Kwestie wymagające uzupełnienia
  1. Zaletą organizacji funkcjonalnej działu marketingowego jest przejrzysta struktura.
  2. Dział marketingowy może opracować elastyczny budżet wobec zmieniającej się sytuacji rynkowej.
  3. Działalność kierownika produktu może prowadzić do konstatacji z działalnością kierowników działów funkcjonalnych przedsiębiorstwa.
  4. Pomocne we wdrażaniu planów może być opracowanie harmonogramu realizacji zadań.
  5. Kontrola dostarcza zasilenia zwrotnego w wiadomości, które mogą prowadzić do modyfikacji planów.
  6. Niezadowalające wyniki i niekorzystne odchylenia od standardów prowadzą do interwencji.
  7. Interwencja polega na nakierowaniu odchyleń od stanu normalnego (lub planowanego) na właściwą drogę.
  8. Zgodnie z regułą góry lodowej zbiorcze ujecie danych deformuje ich wartość.
  9. Zadowolenie nabywców znajduje odbicie we wzroście sprzedaży i malejącej liczbie reklamacji.
  10. Do wykonywania złożonych analiz kosztów coraz częściej są wykorzystywane komputery.
Rozpoznanie wyrażeń prawdziwych (P) i fałszywych (F)
  1. Kierownicy produktu powoływani są zwykle w małych przedsiębiorstwach. (Fałsz)
  2. Kierownik produktu może posiąść zbyt wąską wiedzę i praktykę i jest czasem określany jako ekspert od jednego produktu. (Prawda)
  3. Wdrażanie planu marketingowego polega na podejmowaniu strategicznych decyzji w zakresie marketingu mix. (Fałsz)
  4. Opracowywanie harmonogramów realizacji zadań nie nastręcza z reguły trudności. (Prawda)
  5. Zadaniem kontroli rentowności jest określenie, z jakich dziedzin i form działalności można zrezygnować. (Fałsz)
  6. Standardy są to normy lub wzorce, do których faktyczne wyniki są porównywane. (Prawda)
  7. Reguły: góry lodowej i 80/20 mają minimalne znaczenie praktyczne. (Fałsz)
  8. Sprzedaż nie zawsze odzwierciedla reakcje nabywców na zastosowany marketing mix. (Fałsz)
  9. Metody analizy sprzedaży mają charakter uniwersalny i mogą być stosowane niezależnie od typu produktu i rodzaju przedsiębiorstwa. (Fałsz)
  10. Kontrola ogólna działalności marketingowej jest relatywnie droga i zajmuje dużo czasu. (Prawda)
Wybór niewłaściwej lub najgorzej dopasowanej opinii z czterech możliwości
  1. Środki motywowania pracowników muszą być stosowane z umiarem.
  2. Kierownik produktu wykonuje następujące zadania stymuluje poparcie dostawców dla produktu.
  3. Podczas wdrażania planów szczególna uwaga powinna być zwrócona na przełamywanie trudności w negocjacjach.
  4. Metoda CPM pozwala na pokazanie zasadności podjęcia zadań.
  5. Kontrola działalności marketingowej umożliwia odpowiedź na pytanie, jak wybrać strategię planowania.
  6. Rentowność może być oceniana według konsumentów.
  7. Usuwanie nieprawidłowości wiąże się z dezaktualizacją produktów.
  8. Procedury kontrolne powinny być tak zaprojektowane, aby można było weryfikować koszty kontroli.
  9. Spadek udziału produktu w rynku może być spowodowany obsługą nierentownych nabywców.
  10. Należy dążyć do eliminowania decyzji marketingowych, które rodzą możliwości nadużyć w zakresie motywacji.

Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88