Rozdział 19.
PLANOWANIE MARKETINGOWE

Kwestie wymagające uzupełnienia
  1. Planowanie rozpoczyna się od analizy SWOT i sformułowania założeń marketingu mix.
  2. Strategia marketingowa może być doskonalona lub weryfikowane cele marketingowe, jeżeli brak środków do ich realizacji.
  3. Plan taktyczny służy do rozwiązania szczegółowych kwestii podczas bieżącej działalności przedsiębiorstwa.
  4. Przed ustaleniem końcowej prognozy wyniki prognoz ilościowych i opinie są porównywane i unifikowane.
  5. Do szacowania chłonności rynku docelowego stosujemy prognozowanie ilościowe i przewidywanie.
  6. Przez ekstrapolację linii trendu otrzymujemy prawdopodobny kierunek rozwoju sprzedaży.
  7. Analiza powiązań wzajemnych pozwala poznać tendencje rozwojowe zjawisk społecznych i gospodarczych według tzw. efektu domina.
  8. Kierownik może szacować potencjalny rynek i sprzedaż poszczególnych produktów opierając się na analizie sytuacji rynkowej.
  9. W celu usprawnienia planowania i szybkiego wykonania operacji matematycznych, możemy użyć do analizy tabeli kalkulacyjnej.
  10. Minimalny poziom wydatków marketingowych, konieczny, aby znaleźć się na rynku, nazywamy progiem wydatków marketingowych.
Rozpoznanie wyrażeń prawdziwych (P) i fałszywych (F)
  1. Stosowanie metod analitycznych może zastąpić kierowników podczas podejmowania decyzji. (Fałsz)
  2. Plan operacyjny obejmuje zespół długofalowych działań. (Fałsz)
  3. Potencjalna sprzedaż mierzona jest w jednostkach naturalnych lub w ujęciu wartościowym. (Prawda)
  4. Prognozy opracowywane są często przy użyciu więcej niż jednej metody. (Prawda)
  5. W celu otrzymania tendencji rozwojowej dane z okresów minionych należy rozpatrywać oddzielnie. (Fałsz)
  6. Wahania przypadkowe wynikają ze zdarzeń losowych. (Prawda)
  7. Wahania cykliczne mogą wiązać się z sezonowością produkcji. (Fałsz)
  8. Analiza korelacji i regresji nie może być użyta do prognozowania sprzedaży produktów nowych. (Prawda)
  9. Przedsiębiorstwo nie opracowuje z reguły samodzielnie prognoz rozwoju gospodarki narodowej i branż przemysłowych. (Prawda)
  10. Funkcje reakcji nabywców na poszczególne składniki marketingu mix są stałe. (Fałsz)
Wybór niewłaściwej lub najgorzej dopasowanej opinii z czterech możliwości
  1. Pod względem rzeczowym plan marketingowy obejmuje preferencje nabywców.
  2. Przywództwo w zakresie technologii może łączyć się z prognozowaniem sprzedaży.
  3. Prognozowanie może obejmować negocjacje dostaw.
  4. Wybór metody prognozowania determinowany jest przez procedurę badań.
  5. Ekstrapolacja trendów wspierana jest programami lojalności nabywców.
  6. Aby zrozumieć, jakie przyczyny mogły wywołać wahania w sprzedaży, posługujemy się wiedzą o preferencjach nabywców.
  7. Podwyższanie jakości produktu pociąga za sobą obniżenie ceny.
  8. Test wrażliwości nabywców na ceny polega na zadaniu respondentom pytań o poziom ceny, przy którym dany produkt byłby wyceniony właściwie.
  9. Budżet marketingowy ustalany jest najczęściej procentowo w stosunku do udziału w dochodach.
  10. Organizacje nie dla zysku zwiększają ciągle zakres usług dla swoich członków.

Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88