Rozdział 11.
Dystrybucja detaliczna

Kwestie wymagające uzupełnienia
  1. Jeżeli dystrybucja detaliczna jest nieefektywna, to wszyscy uczestnicy kanału dystrybucji doznają uszczerbku, bowiem produkt może w ogóle nie zostać sprzedany.
  2. Wystrój sklepu może stwarzać impulsy do zakupów i naśladowania propagowanych wzorców konsumpcji.
  3. W celu wyboru lokalizacji sklepu i określenia jego profilu musimy najpierw rozważyć postawy nabywców wobec produktów.
  4. Zaletą sklepów spożywczych jest to, że próbują zaspokoić potrzeby dużej liczby konsumentów.
  5. Specjalizacja sklepów może rozwijać się tak długo, dopóki popyt jest wystarczająco duży, aby zapewnić ich dochodowość.
  6. Sklepy masowej obsługi oferują niewiele usług towarzyszących zawieraniu transakcji kupna-sprzedaży.
  7. Sklepy członkowskie przeznaczone są głównie dla właścicieli i zarządu zakładów przemysłowych i usługowych.
  8. Automaty sprzedażowe umożliwiają dokonywanie zakupów w ciągu całej doby.
  9. Sprzedaż na zamówienie telefoniczne umożliwia nabywcom zaoszczędzić czas i zapewnia pewną wygodę.
  10. Sklepy detaliczne i zakłady usługowe oferują coraz więcej atrakcji przyciągających nabywców.
Rozpoznanie wyrażeń prawdziwych (P) i fałszywych (F)
  1. Detalista gromadzi produkty wielu, często ze sobą konkurujących producentów i hurtowników. (Prawda)
  2. Sklepy oferujące tanie produkty mogą mieć wystawny wystrój. (Fałsz)
  3. Sklepy spożywcze stosują główną filozofie detalu: „kupuj tanio i sprzedawaj tanio”. (Fałsz)
  4. Sklepy specjalistyczne z reguły nakładają na produkty wyższe ceny. (Prawda)
  5. W przeszłości większość domów towarowych grupowała się poza centrum miasta. (Fałsz)
  6. Sklepy masowej dystrybucji mają osobliwy wystrój wnętrza. (Fałsz)
  7. Superstory starają się przyciągnąć nabywców niską ceną produktów. (Prawda)
  8. Komiwojażerstwo obejmuje znaczną część ogólnej sprzedaży detalicznej. (Fałsz)
  9. Domy sprzedaży wysyłkowej oferują szeroki asortyment produktów. (Fałsz)
  10. Kradzieże produktów przez personel stanowią większy problem niż kradzieże produktów przez nabywców. (Prawda)
Wybór niewłaściwej lub najgorzej dopasowanej opinii z czterech możliwości
  1. Przy wyborze szczególnego sklepu nabywcy biorą pod uwagę takie czynniki, jak neutralność personelu.
  2. Źródła zaopatrzenia sklepów w produkty ustalane są na podstawie programów promocyjnych.
  3. Sklepy z produktami powszechnego użytku zapewniają szybką obsługę.
  4. Usługi detalistów mogą obejmować specjalne traktowanie niezdecydowanych nabywców.
  5. W sklepach z pełną obsługą ekspedient zaleca porównanie cech produktu do cech prototypu.
  6. Domy towarowe oferują dodatkowe usługi dla nabywców, takie jak poradnictwo prawne.
  7. Supermarkety prowadzą restauracje.
  8. Ryzyko związane z franchisingiem łączy się z brakiem kapitału.
  9. Niedogodnością zakupu produktów z automatów jest brak instrukcji obsługi.
  10. Sklepy z produktami po obniżonych cenach oferują produkty wprowadzane do sprzedaży.

Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88