Rozdział 11.
Dystrybucja detaliczna
Kwestie wymagające uzupełnienia
- Jeżeli dystrybucja detaliczna jest nieefektywna, to wszyscy uczestnicy kanału dystrybucji doznają uszczerbku, bowiem produkt może w ogóle nie zostać sprzedany.
- Wystrój sklepu może stwarzać impulsy do zakupów i naśladowania propagowanych wzorców konsumpcji.
- W celu wyboru lokalizacji sklepu i określenia jego profilu musimy najpierw rozważyć postawy nabywców wobec produktów.
- Zaletą sklepów spożywczych jest to, że próbują zaspokoić potrzeby dużej liczby konsumentów.
- Specjalizacja sklepów może rozwijać się tak długo, dopóki popyt jest wystarczająco duży, aby zapewnić ich dochodowość.
- Sklepy masowej obsługi oferują niewiele usług towarzyszących zawieraniu transakcji kupna-sprzedaży.
- Sklepy członkowskie przeznaczone są głównie dla właścicieli i zarządu zakładów przemysłowych i usługowych.
- Automaty sprzedażowe umożliwiają dokonywanie zakupów w ciągu całej doby.
- Sprzedaż na zamówienie telefoniczne umożliwia nabywcom zaoszczędzić czas i zapewnia pewną wygodę.
- Sklepy detaliczne i zakłady usługowe oferują coraz więcej atrakcji przyciągających nabywców.
- Detalista gromadzi produkty wielu, często ze sobą konkurujących producentów i hurtowników. (Prawda)
- Sklepy oferujące tanie produkty mogą mieć wystawny wystrój. (Fałsz)
- Sklepy spożywcze stosują główną filozofie detalu: kupuj tanio i sprzedawaj tanio. (Fałsz)
- Sklepy specjalistyczne z reguły nakładają na produkty wyższe ceny. (Prawda)
- W przeszłości większość domów towarowych grupowała się poza centrum miasta. (Fałsz)
- Sklepy masowej dystrybucji mają osobliwy wystrój wnętrza. (Fałsz)
- Superstory starają się przyciągnąć nabywców niską ceną produktów. (Prawda)
- Komiwojażerstwo obejmuje znaczną część ogólnej sprzedaży detalicznej. (Fałsz)
- Domy sprzedaży wysyłkowej oferują szeroki asortyment produktów. (Fałsz)
- Kradzieże produktów przez personel stanowią większy problem niż kradzieże produktów przez nabywców. (Prawda)
- Przy wyborze szczególnego sklepu nabywcy biorą pod uwagę takie czynniki, jak neutralność personelu.
- Źródła zaopatrzenia sklepów w produkty ustalane są na podstawie programów promocyjnych.
- Sklepy z produktami powszechnego użytku zapewniają szybką obsługę.
- Usługi detalistów mogą obejmować specjalne traktowanie niezdecydowanych nabywców.
- W sklepach z pełną obsługą ekspedient zaleca porównanie cech produktu do cech prototypu.
- Domy towarowe oferują dodatkowe usługi dla nabywców, takie jak poradnictwo prawne.
- Supermarkety prowadzą restauracje.
- Ryzyko związane z franchisingiem łączy się z brakiem kapitału.
- Niedogodnością zakupu produktów z automatów jest brak instrukcji obsługi.
- Sklepy z produktami po obniżonych cenach oferują produkty wprowadzane do sprzedaży.