Rozdział 22.
KIEROWANIE ROZWOJEM USŁUG
Kwestie wymagające uzupełnienia
- Czasem dominujące cechy produktu są podstawą do zakwalifikowania go jako dobra materialnego lub usługi.
- Jeżeli świadczenie ma wykonać osoba wybrana przez nabywcę, to wtedy jest ona częścią składową usługi.
- W przypadku usług personalnych, każdy etap świadczenia może być swoisty.
- Generalna strategia usług polega na tym, aby przemienić okazjonalnego usługobiorcę w usługobiorcę stałego.
- Dysfunkcja lub dezaktualizacja usługi nastąpić może przez wynalezienie nowego produktu.
- Pracownicy powinni być wrażliwi na specjalne potrzeby nabywców i pozyskać ich przychylność.
- Pracownicy zakładu usługowego są wtórnymi odbiorcami promocji.
- Cele działalności niektórych organizacji nie dla zysku mogą wywoływać kontrowersje w społeczeństwie.
- Środowisko zewnętrzne stawia pewne wymagania formalne w stosunku do działalności organizacji nie dla zysku.
- Pieniądz jest traktowany jako jeden (jedno) z bardziej poszukiwanych aktywów.
- Świadczenie usług nie wymaga z reguły wkładu kapitału inwestycyjnego. (Fałsz)
- Usługobiorca może mieć silne preferencje względem usługodawcy. (Prawda)
- Warunki gwarancji mogą być sformułowane ogólnie. (Fałsz)
- Nabywcy mogą być zachęcani do większego udziału w procesie świadczenia usługi. (Prawda)
- Usługi nie są wcale lub tylko w minimalnym stopniu są objęte ochroną patentową. (Prawda)
- Nabywcy z reguły mają takie same poglądy na jakość usług, jak kierownictwo zakładu usługowego. (Fałsz)
- Ponieważ usługi nie mogą być składowane, brak gotowości do ich świadczenia oznacza utratę dochodów. (Prawda)
- Oddziaływanie ceny na postępowanie nabywcy usługi jest mniejsze niż na postępowanie nabywcy dobra materialnego. (Fałsz)
- W celu promowania idei wybieramy z reguły akwizycję. (Fałsz)
- Uboczna działalność zarobkowa organizacji działających nie dla zysku nie jest opodatkowana. (Fałsz)
- W celu ograniczenia niepewności nabywcy szukają oznak jakości usług, takich jak elastyczne ceny.
- Obecność nabywcy podczas świadczenia usług może powodować konieczność stosowania bodźców zewnętrznych.
- Strategie usług muszą być dopasowane do symboli niematerialnych zakładu.
- W zależności od nasilenia popytu zakład stosuje takie strategie pomocnicze, jak niepłacenie premii.
- Kryteriami jakości usług są gwarancje.
- Przywiązanie nabywców do korzystania z usług zakładu wynika z wręczania pokaźnych upominków.
- Promocja powinna podkreślić takie symbole materialne usługi, jak rodzaj i zakres usług.
- W odniesieniu do usług stosowane są takie środki popierania sprzedaży, jak wstępna lekcja nauki jazdy na nartach.
- W procesie wykonywania usług duże znaczenia ma gotowość do bezpłatnego świadczenia.
- Usługi bankowe, oprócz funkcji typowo finansowych, obejmują informacje o konkurentach.