Testowanie hipotezy

Verizon

Firma Verizon jest największym operatorem telekomunikacyjnym w Stanach Zjednoczonych. Oprócz telefonii stacjonarnej i komórkowej jest głównym dostarczycielem Internetu. To właśnie Verizon został zmuszony do ujawnienia informacji o swych abonentach, którzy byli nazbyt aktywni w kopiowaniu dużej liczby plików muzycznych w formacie mp3.

Duży nacisk w przedsiębiorstwie kładzie się na badania i rozwój, co owocuje powstawaniem nowych rozwiązań w telekomunikacji. Ostatnią innowacją jest aparat telefoniczny pełniący 2 funkcje: standardowego telefonu typu DECT (bezprzewodowego, ale stacjonarnego) i przenośnego - komórkowego. Kiedy abonent znajduje się w zasięgu stacji bazowej, wykorzystywany jest jego numer stacjonarny. Jeśli tylko oddali się poza jej zasięg, wykorzystywany jest jego numer sieci komórkowej, której jest abonentem.

Prototyp pod nazwą "One" jest sprzedawany na rynku próbnym w Chicago. Jeśli tylko sprzedaż osiągnie poziom zadowalający zarząd Verizonu, to planuje się uruchomienie dystrybucji w innych częściach kraju. Kolejnym miastem ma być inna metropolia Stanów Zjednoczonych - Nowy Jork.

Uznano, że satysfakcjonujący poziom sprzedaży zostanie osiągnięty wtedy, gdy telefon kupi ponad 10% klientów. Ofertę sprzedaży otrzymało 3000 chicagowskich abonentów Verizonu, z czego 350 kupiło nowy aparat. Analitycy wybrali test z i przyjęli poziom istotności ??= 0,01.

Źródło: opracowano na podstawie Raz komórka raz DECT, artykuł autorstwa (MCH) z dn. 22.06.2003 pobrany ze strony http://moya.toya.net.pl/skaner w styczniu 2004.

Sprawdź swoją wiedzę - rozwiąż test związany z tym przypadkiem.

Badania Marketingowe. Podstawy Metodologiczne

Gilbert Churchill

Podręcznik Gilberta Churchilla należy do najczęściej wykorzystywanych w amerykańskich i zachodnioeuropejskich uczelniach wyższych. Teraz książkę tę oddajemy w ręce polskich czytelników, mając nadzieję, że będzie równie dobrze przyjęta.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88