Proces badawczy i formułowanie problemu

Factory

W 2001 r. firma Neinver Polska otrzymała warunki zabudowy i zagospodarowania terenu pod pierwszy w tej części Europy sklep sieci "Factory". Firma jest polskim przedstawicielstwem hiszpańskiej Neinver SA i zamierza wybudować w Ursusie pod Warszawą centrum handlowe o powierzchni około 9 tys. m2 . Na terenie centrum mają znaleźć się sklepy fabryczne czołowych firm odzieżowych i obuwniczych oraz obiekty gastronomiczne i rozrywkowe. Sklepy mają być prowadzone przez takie firmy, jak Deni Cler, Carli Gry, Nike, Vistula, Próchnik i Royal Collection. W ich ofercie znajdą się nadwyżki produkcyjne (końcówki serii), których cena będzie niższa o co najmniej 30% od pierwotnej ceny wyrobów. Ten 30-procentowy opust jest zagwarantowany umową między Neinver Polska a poszczególnymi producentami i stanowi minimalną obniżkę, jaką zobowiązani są zapewnić.

Oferta sklepów "Factory" jest skierowana wyłącznie do klientów indywidualnych. Będą oni mieli okazję kupić produkty luksusowe znacznie taniej niż gdzie indziej. Spowoduje to niestety zagrożenie dla już istniejących na rynku przedstawicieli światowych firm odzieżowych. Istnieje również obawa, że polscy konsumenci sceptycznie zareagują na duże obniżki cen, które ich zdaniem sugerują niższą jakość produktu. Innym niebezpieczeństwem dla centrum "Factory" są niskie dochody Polaków - przypuszcza się, że nawet 30-procentowe obniżki cen markowych produktów będą dla większości polskich konsumentów niewystarczające.

Menedżerowie Neinver Polska są optymistami. Przed wejściem na polski rynek przeprowadzili badania marketingowe, których wyniki uzasadniają ich entuzjazm. Okazało się, że polscy i hiszpańscy konsumenci mają zbliżony temperament, a skoro w Hiszpanii firma odniosła sukces, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby to samo miało miejsce w Polsce. Dodatkowym argumentem jest powodzenie tego przedsięwzięcia w Stanach Zjednoczonych, gdzie istnieje około 600 tego typu centrów handlowych. Oprócz centrum w Ursusie, Neinver SA inwestuje we Włoszech, w Szwajcarii i w Portugalii, oraz ma plany na uruchomienie nowych obiektów w 5 innych polskich miastach.

Źródło: opracowano na podstawie E. Zychowicz, Hiszpańska propozycja, "Rzeczpospolita" z dn. 30.04.2001 r.

Sprawdź swoją wiedzę - rozwiąż test związany z tym przypadkiem.

Teraz do 20% taniej w Księgarni PWN

Obyczaje w Polsce
Obyczaje w Polscecena juz od 43,90zamów
Pedagogika. T. 1-2
Pedagogika. T. 1-2cena juz od 63,80zamów
Podstawy ekonomii
Podstawy ekonomiicena juz od 47,90zamów

Badania Marketingowe. Podstawy Metodologiczne

Gilbert Churchill

Podręcznik Gilberta Churchilla należy do najczęściej wykorzystywanych w amerykańskich i zachodnioeuropejskich uczelniach wyższych. Teraz książkę tę oddajemy w ręce polskich czytelników, mając nadzieję, że będzie równie dobrze przyjęta.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88