Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału? | Strona w podręczniku, na której znajdziesz odpowiedź. |
Co można powiedzieć o wkładzie Ebbinghausa do współczesnych badań nad pamięcią? Jakie znaczenie miały opracowane przez niego ilościowe metody badania pamięci? | 355, 356 |
Jakie znasz typy pamięci? Czym różni się pamięć deklaratywna od proceduralnej, jawna od utajonej? | 354-356 |
Jakie cechy posiada i do czego służy pamięć sensoryczna? | 361, 362 |
Jakie cechy posiada i do czego służy pamięć krótkotrwała? | 364-368 |
Co to jest pamięć długotrwała i jak kodowane są do przechowania w tym systemie różne rodzaje materiału? | 369-371 |
Jakie są podstawowe formy reprezentowania danych w pamięci długotrwałej? | 372, 373 |
Jakie relacje zachodzą między specyficznością kodowania, a wskazówkami służącymi wydobyciu danych z pamięci długotrwałej? | 374 |
Jakie są dowody na to, że pamiętanie jest procesem twórczym? | 377-380 |
Jakie procesy leżą u podstaw zapominania? | 383 |
Jakie struktury mózgowe związane są z zapamiętywaniem i przechowywaniem informacji? Jakie defekty pamięci u ludzi i zwierząt związane są z uszkodzeniami tych struktur? | 384-387 |
Jeśli jeszcze nie potrafisz odpowiedzieć swobodnie na te pytania wykonaj dalsze zadania i testy. |
Copyright © 1992 by Pearson Education. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiały z książki Philipa Zimbardo, Psychology and Life, 13th Edition, wydanej przez Allyn and Bacon, Boston, Massachusetts, USA nie mogą być publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody.