Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału? | Strona w podręczniku, na której znajdziesz odpowiedź. |
Jak i kiedy psychologowie znajdują pomysły do badań? | 39 |
Jakie formy przybiera tendencyjność obserwacji psychologicznych? | 39-42 |
W jaki sposób założenie determinizmu prowadzi do formułowania teorii, hipotez i paradygmatów? | 42, 43 |
Co to jest metoda naukowa? Jakie postawy powinny cechować badacza? | 44 |
Jakie zabiegi proceduralne zwiększają obiektywizm badań? | 45, 46 |
Co to jest pomiar psychologiczny? Kiedy jest on trafny i rzetelny? | 47 |
Na czym polegają miary samoopisowe, behawioralne i fizjologiczne? | 47-51 |
W jakim celu stosuje się metody korelacyjne, jak interpretuje się istotność korelacji? | 51-53 |
Na czym polega znaczenie badań międzykulturowych? | 53 |
Jakie są zalety metody eksperymentalnej? | 53 |
Jakie są podstawowe plany eksperymentalne? | 53-55 |
Na czym polega istota analizy statystycznej uzyskanych danych? | 56 |
Na czym polega poszanowanie praw ludzi i zwierząt poddawanych badaniom psychologicznym? | 57-59 |
Jak nawyki krytycznego myślenia pozwalają stać się rozważnym konsumentem badań naukowych? | 59, 60 |
Jeśli jeszcze nie potrafisz odpowiedzieć swobodnie na te pytania wykonaj dalsze zadania i testy. |
Copyright © 1992 by Pearson Education. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiały z książki Philipa Zimbardo, Psychology and Life, 13th Edition, wydanej przez Allyn and Bacon, Boston, Massachusetts, USA nie mogą być publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody.