Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału? | Strona w podręczniku, na której znajdziesz odpowiedź. |
W jaki sposób na podstawie wskaźników Rosenhana i Seligmana można określić to, co w ludzkim zachowaniu jest "nienormalne"? | 627, 628 |
W jaki sposób kształtowały się poglądy na naturę zaburzeń psychicznych od starożytności do początku XX w? | 629, 630 |
Jakie są współcześnie główne podejścia do etiologii patologii psychicznej? | 630-632 |
W jakich celach tworzone są systemowe klasyfikacje zaburzeń psychicznych? | 633 |
Jak za pomocą pięciu osi można opisać strukturę systemu DSM- III - R? | 633-635 |
Jakie są nazwy głównych kategorii zaburzeń psychicznych, czym różnią się od siebie poszczególne zaburzenia emocjonalne i osobowościowe? | 637-645 |
Jakie są teoretyczne podejścia do badania i wyjaśniania przyczyn zaburzeń emocjonalnych? Czy dostarczają one dowodów, że niektóre zaburzenia psychiczne są dziedziczone? | 646-650 |
Czym charakteryzują się główne typy schizofrenii? | 651-653 |
Jakie są teoretyczne podejścia do badania i wyjaśniania przyczyn zaburzeń schizofrenicznych? Czy dostarczają one dowodów, że niektóre zaburzenia psychiczne są dziedziczone? | 653-657 |
Jakie są cechy choroby psychicznej jako zjawiska i problemu społecznego? | 657-661 |
Jeśli jeszcze nie potrafisz odpowiedzieć swobodnie na te pytania wykonaj dalsze zadania i testy. |
Copyright © 1992 by Pearson Education. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiały z książki Philipa Zimbardo, Psychology and Life, 13th Edition, wydanej przez Allyn and Bacon, Boston, Massachusetts, USA nie mogą być publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody.