Zadania do wykonania

  1. Korzystając z dzieł przedstawicieli filozoficznej szkoły frankfurckiej (Horkheimer, Adorno, Habermas i inni) zrekonstruuj przyjmowaną przez tę szkołę koncepcję świata i człowieka.
  2. Odwołując się do własnych doświadczeń edukacyjnych podaj przykłady potwierdzające istnienie "ukrytego programu szkolnego".
  3. Porównaj międzykulturowe podejście do edukacji z konserwatywną orientacją na kulturę dominującą, stosując kryteria zaproponowane przez Joan Wink (nabywanie kultury i języka, udział w życiu społeczności, metody działania, ocenianie, rezultaty kształcenia). Wskaż wady i zalety obu podejść.
  4. Zaprojektuj system edukacyjny bazujący na założeniach pedagogiki krytycznej. Jakie działania będą służyć realizacji "polityki różnicy", "polityki głosu" oraz "upełnomocnienia"?

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88