Rozszerzony spis treści

Część 3. Rozdział 13. Pedagogika krytyczna (Tomasz Szkudlarek)

Poziomy "krytyczności" teorii krytycznej

Poziomy "krytyczności" teorii krytycznej
INiezgoda na niesprawiedliwość istniejącego świata
IIPoznanie procesów społecznych poprzez interpretację uwzględniającą kontekst badanych zjawisk
IIIPrzekroczenie myślenia uprawianego z jednej tylko pozycji

Zadania pedagogiki krytycznej

ZADANIA PEDAGOGIKI KRYTYCZNEJ
Zadania ogólne Zadania szczegółowe
Określenie wizji człowieka i społeczeństwa
  • realna i idealna wizja człowieka i społeczeństwa
  • obserwacja i analiza procesów edukacyjnych i społecznych
  • określenie kierunku zmian świata
Określenie sposobów działania (czyich?)
  • zaprojektowanie działań pedagogicznych
  • kontrolowanie, analizowanie, monitorowanie procesu zmian

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88