Cele nauczania

Po zapoznaniu się z treścią tego rozdziału student powinien umieć:

  1. zdefiniować termin pedagogika krytyczna oraz wiedzieć skąd się ona wywodzi;
  2. wymienić założenia przyjmowane przez filozoficzną teorię krytyczną;
  3. przedstawić poziomy "krytyczności" teorii krytycznej;
  4. wymienić i opisać zadania pedagogiki krytycznej;
  5. przedstawić sposób ujmowania edukacji przez pedagogikę krytyczną;
  6. wyjaśnić, na czym polega reprodukcja kulturowa;
  7. przedstawić, czemu służą "ukryte programy szkolne";
  8. wyjaśnić na czym opiera się normalizujące działanie szkoły;
  9. przedstawić kierunki zmian edukacyjnych proponowane przez pedagogikę krytyczną;
  10. scharakteryzować pojmowanie nauczyciela jako "transformatywnego intelektualisty";
  11. opisać, na czym powinna polegać praca z uczniem pochodzącym z dominujących grup społecznych;
  12. przedstawić działania, dzięki którym pedagogika krytyczna może być skuteczna.

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88