Zagadnienia do dyskusji

  1. Dlaczego najważniejsze tezy pozytywistycznej formacji intelektualnej dotyczą epistemologii?
  2. Na czym polegało zastąpienie „utopii miejsca” (raju) „utopią czasu” (przyszłego)?
  3. Dlaczego J.F. Herbarta uznaje się za twórcę pedagogiki naukowej?
  4. Jakie współczesne przejawy sporu o pozytywizm można wskazać?
  5. Na czym polegała przemiana, jaka dokonała się w myśleniu Europejczyków w czasie przechodzenia od epoki przednowoczesnej do epoki nowoczesnej?
  6. Na czym polega „atrakcyjność” oświeceniowej wizji postępu?
  7. Czy uzasadnione jest twierdzenie, że „W Stanach Zjednoczonych odpowiednikiem orientacji pozytywistycznej jest pragmatyzm” (s. 217). Co łączy pragmatyzm z pozytywizmem?

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88