Polecane lektury
- Bereźnicki F. (2001) Dydaktyka kształcenia ogólnego, Kraków, IMPULS.
- Bernstein B. (1990) Odtwarzanie kultury, tłum. Z. Bokszański, A. Piotrowski, Warszawa, PIW.
- Ewaluacja procesu kształcenia w szkole wyższej (2000) A. Brzezińska, J. Brzeziński (red.), Poznań, Wyd. Fundacji Humaniora.
- Klus-Stańska D. (2000) Konstruowanie wiedzy w szkole , Olsztyn, Wyd. UW-M.
- Komorowska H. (1999) O programach prawie wszystko, Warszawa, WSiP.
- Humanistyka przełomu wieków (1999) J. Kozielecki (red.), Warszawa, Wyd. Akademickie Żak.
- Kwieciński Z. (2002) Wykluczanie, Toruń, Wyd. UMK.
- Kwieciński Z. (2002) Nieuniknione. Funkcje alfabetyzacji w dorosłości, Toruń – Olsztyn, Wyd. UMK.
- Kwieciński Z. (2002) Bezbronni. Odpad szkolny na wsi, Toruń, EDYTOR.
- Okoń W. (1998) Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa, Wyd. Akademickie Żak.
- Ornstein A. C., Hunkins F. P. (1998) Program szkolny. Założenia, zasady, problematyka, Warszawa, WSiP.
- Szkice z teorii i praktyki zmiany oświatowej (2001) E. Potulicka (red.), Poznań, Wyd. Eruditus.
- Śliwerski B. (1996) Edukacja autorska, Kraków, IMPULS.
- Walker D. F., Soltis J. F. (2000) Program i cele kształcenia, Warszawa, WSiP.
- Wragg E. C. (1999) Trzy wymiary programu, Warszawa, WSiP.