Zagadnienia do dyskusji

  1. Dlaczego, zamiast tradycyjnego terminu „szkolny program nauczania”, współcześnie używa się terminu „program szkolny”?
  2. Czym różnią się liniowe, systemowe i spiralne modele kreowania programu szkolnego?
  3. Które z wyodrębnionych przez T. Harvey’a przyczyn oporu nauczycieli wobec zmian mają zastosowanie (ujawniają się) w naszej (polskiej) rzeczywistości?
  4. Przedyskutuj problemy towarzyszące rekonceptualizacji programu szkolnego (są one przedstawione na stronie 153).
  5. Jak rozstrzygniesz problemy wyodrębnione przez B. D. Gołębniak, za J. de Métais (przedstawione na stronach 154-155). Są to następujące pytania:
    • „Ile europejskości i odpowiedzi na wyzwania globalizmu, a ile troski o budowanie (utrzymanie, ochronę) tożsamości narodowej, kulturowej?
    • Jaka wiedza winna dominować w programie, z jakich dziedzin i jak być dobierana oraz w jaki sposób zdobywana?
    • Jak duży zakres treści i form obligatoryjnych, a ile wyboru dla uczniów, nauczycieli, przedstawicieli społeczności lokalnej?”.

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88