Zadania do wykonania

  1. Korzystając z treści tego rozdziału oraz z polecanych lektur zrekonstruuj filozoficzne i psychologiczne przesłanki leżące u podstaw behawiorystycznego, humanistycznego i konstruktywistycznego podejścia do programu szkolnego.
  2. Zaproponuj własną (projektującą) definicję programu szkolnego. Z którym z wyróżnionych przez B. D. Gołębniak podejść ona koresponduje?
  3. Zinterpretuj uwagę B. Bernsteina mówiącą o tym, że „napięcie między programami typu kolekcja a integracja nie jest po prostu sporem o to, co ma być przedmiotem nauczania, lecz wynika z całkowicie odmiennych wzorów kultury, całkowicie odmiennych koncepcji porządku i kontroli” (s. 131).
  4. Zilustruj znanymi ci przykładami typologię wzorców programu szkolnego zaproponowaną przez A. C. Ornsteina i F. P. Hunkinsa (zamieszczoną na stronie 141).

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88