Polecane lektury
- Berstein B. (1980) Socjolingwistyczne ujęcie procesu socjalizacji, w: Badania nad rozwojem języka dziecka, G.W. Shugar, M. Smoczyńska (red.), Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Bilińska-Suchanek E. (2000) Opór wobec szkoły. Dorastanie w perspektywie paradygmatu oporu, Słupsk, Wydawnictwo PAP.
- Bourdieu P., Passeron J.C. (1990) Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Edukacja i wyzwolenie (1992) K. Blusz (red.), Kraków, IMPULS.
- Ewolucja tożsamości pedagogiki (1994) H. Kwiatkowska (red.), Warszawa, PTP.
- Janowski A. (1989) Uczeń w teatrze życia szkolnego, Warszawa, WSiP.
- Ku pedagogii pogranicza (1990) Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Toruń, Wydawnictwo UMK.
- Kwieciński Z. (1992) Socjopatologia edukacji, Toruń, Wydawnictwo Edytor.
- Meighan R. (1993) Socjologia edukacji, Toruń, Wydawnictwo UMK.
- Miller R. (1981) Socjalizacja, wychowanie, psychoterapia, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Odmiany myślenia o edukacji (1995) J. Rutkowiak (red.), Kraków, IMPULS.
- Szkudlarek T., Śliwerski B. (1992) Wyzwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki, Kraków, IMPULS.
- Szkudlarek T. (1993) Wiedza i wolność w pedagogice amerykańskiego postmodernizmu, Kraków, IMPULS.
- Taylor M., Każdy inny – wszyscy równi. Rzecz o edukacji międzykulturowej, w: Edukacja w świecie współczesnym, R. Leppert (red.), Kraków, IMPULS.
- Żłobicki W. (2002) Ukryty program w edukacji. Między niewiedzą a manipulacją, Kraków, IMPULS.