Rozdział 6
Studia nad postępowaniem konsumentów
Prawidłowości związane z postępowaniem konsumentów nie znajdują zastosowania w postępowaniu nabywców kupujących produkty na użytek przedsiębiorstw, instytucji i organizacji działających nie dla zysku.
Prawda
Fałsz
Zakupy na kredyt są determinowane tylko przez dostępność kredytu.
Prawda
Fałsz
Wygoda i status mogą być motywami zakupu produktów luksusowych i realizacji zakupu w wysoko wyspecjalizowanych sklepach.
Prawda
Fałsz
Potrzeby fizjologiczne i psychologiczne są trudne, a nieraz niemożliwe do dokładnego określenia.
Prawda
Fałsz
Motywy są zawsze demonstrowane otwarcie i dlatego są łatwe do identyfikacji.
Prawda
Fałsz
W wywiadach pogłębionych zadajemy z reguły pytania bezpośrednio związane z tematem.
Prawda
Fałsz
Każdy konsument może inaczej patrzeć na reklamowany produkt.
Prawda
Fałsz
Konkurenci powoli naśladują przychylny wizerunek popularnych produktów.
Prawda
Fałsz
Przychylna postawa konsumenta wobec produktu jest równoznaczna z zamiarem jego zakupu.
Prawda
Fałsz
Ludzie w ciągu swojego życia mogą przechodzić z jednej klasy społecznej do drugiej.
Prawda
Fałsz