Rozdział 5
Organizowanie i metody badań marketingowych

Rozpoznanie wyrażeń prawdziwych i fałszywych.


Tematami badań przyczynkowych są potrzeby i preferencje nabywców.

Prawda
Fałsz



Badania marketingowe opierają się na standardach, które nadają się do powszechnego zastosowania.

Prawda
Fałsz



Badania marketingowe mogą być prowadzone tylko we własnym zakresie przez przedsiębiorstwo.

Prawda
Fałsz



Proces badawczy może ulec skróceniu i doprowadzić do wcześniejszego rozwiązania problemu, zanim badania zostaną ukończone.

Prawda
Fałsz



Podczas definiowania problemu pomocne może okazać się ustalenie pewnego schematu pytań.

Prawda
Fałsz



Analiza sytuacji nie ma związków z testowaniem hipotez.

Prawda
Fałsz



Sondaże służą do zbierania danych wyrażających obiektywne odczucia respondentów, które są możliwe do pomiaru.

Prawda
Fałsz



Materiały wtórne są pomocne do podjęcia decyzji marketingowych, jednak rzadko pozwalają na dogłębne zrozumienie i analizę szczegółowo precyzowanych problemów badawczych.

Prawda
Fałsz



Zaletą metody delfickiej jest łatwość dotarcia do respondentów, a wadą jest to, że zajmuje dużo czasu.

Prawda
Fałsz



Próba losowa polega na wybraniu reprezentatywnych jednostek z populacji generalnej.

Prawda
Fałsz



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88