Rozdział 5
Organizowanie i metody badań marketingowych
Tematami badań przyczynkowych są potrzeby i preferencje nabywców.
Prawda
Fałsz
Badania marketingowe opierają się na standardach, które nadają się do powszechnego zastosowania.
Prawda
Fałsz
Badania marketingowe mogą być prowadzone tylko we własnym zakresie przez przedsiębiorstwo.
Prawda
Fałsz
Proces badawczy może ulec skróceniu i doprowadzić do wcześniejszego rozwiązania problemu, zanim badania zostaną ukończone.
Prawda
Fałsz
Podczas definiowania problemu pomocne może okazać się ustalenie pewnego schematu pytań.
Prawda
Fałsz
Analiza sytuacji nie ma związków z testowaniem hipotez.
Prawda
Fałsz
Sondaże służą do zbierania danych wyrażających obiektywne odczucia respondentów, które są możliwe do pomiaru.
Prawda
Fałsz
Materiały wtórne są pomocne do podjęcia decyzji marketingowych, jednak rzadko pozwalają na dogłębne zrozumienie i analizę szczegółowo precyzowanych problemów badawczych.
Prawda
Fałsz
Zaletą metody delfickiej jest łatwość dotarcia do respondentów, a wadą jest to, że zajmuje dużo czasu.
Prawda
Fałsz
Próba losowa polega na wybraniu reprezentatywnych jednostek z populacji generalnej.
Prawda
Fałsz