Rozdział 23
Podstawy marketingu międzynarodowego

Rozpoznanie wyrażeń prawdziwych i fałszywych.


Szybsze tempo wzrostu eksportu niż importu stanowi poważne zagrożenie dla harmonijnego rozwoju społeczno-gospodarczego kraju.

Prawda
Fałsz



Teoria merkantylizmu głosi, że rząd powinien jednocześnie zachęcać do rozwoju produkcji na eksport i zniechęcać do importu produktów.

Prawda
Fałsz



Teoria Smitha głosi, że kraj osiąga przewagę absolutną w produkcji, kiedy wytwarza produkty sprawniej niż inny kraj.

Prawda
Fałsz



Ohlin twierdzi, że kraj powinien eksportować produkty, do wyprodukowania których używa rzadkiego czynnika produkcji, a importować produkty, które wymagają intensywnego użycia tego czynnika.

Prawda
Fałsz



Producent krajowy może uniknąć konkurencji międzynarodowej w dłuższym okresie.

Prawda
Fałsz



Importer powinien upewnić się, że eksporter zna międzynarodowe przepisy w zakresie pakowania i oznakowania produktów.

Prawda
Fałsz



Profil produkcyjny filii ustalany jest przez centralę zlokalizowaną za granicą.

Prawda
Fałsz



Jednym z głównych powodów przemieszczania działalności produkcyjnej do innych krajów jest wzrastający koszt robocizny w krajach wysoko uprzemysłowionych.

Prawda
Fałsz



Przedsiębiorstwo międzynarodowe może łatwo osiągnąć standaryzację promocji, kanałów dystrybucji i cen.

Prawda
Fałsz



Adaptacja promocji jest droższym przedsięwzięciem niż adaptacja produktu.

Prawda
Fałsz



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88