Rozdział 23
Podstawy marketingu międzynarodowego
Szybsze tempo wzrostu eksportu niż importu stanowi poważne zagrożenie dla harmonijnego rozwoju społeczno-gospodarczego kraju.
Prawda
Fałsz
Teoria merkantylizmu głosi, że rząd powinien jednocześnie zachęcać do rozwoju produkcji na eksport i zniechęcać do importu produktów.
Prawda
Fałsz
Teoria Smitha głosi, że kraj osiąga przewagę absolutną w produkcji, kiedy wytwarza produkty sprawniej niż inny kraj.
Prawda
Fałsz
Ohlin twierdzi, że kraj powinien eksportować produkty, do wyprodukowania których używa rzadkiego czynnika produkcji, a importować produkty, które wymagają intensywnego użycia tego czynnika.
Prawda
Fałsz
Producent krajowy może uniknąć konkurencji międzynarodowej w dłuższym okresie.
Prawda
Fałsz
Importer powinien upewnić się, że eksporter zna międzynarodowe przepisy w zakresie pakowania i oznakowania produktów.
Prawda
Fałsz
Profil produkcyjny filii ustalany jest przez centralę zlokalizowaną za granicą.
Prawda
Fałsz
Jednym z głównych powodów przemieszczania działalności produkcyjnej do innych krajów jest wzrastający koszt robocizny w krajach wysoko uprzemysłowionych.
Prawda
Fałsz
Przedsiębiorstwo międzynarodowe może łatwo osiągnąć standaryzację promocji, kanałów dystrybucji i cen.
Prawda
Fałsz
Adaptacja promocji jest droższym przedsięwzięciem niż adaptacja produktu.
Prawda
Fałsz