Rozdział 19
Planowanie marketingowe
Stosowanie metod analitycznych może zastąpić kierowników podczas podejmowania decyzji.
Prawda
Fałsz
Plan operacyjny obejmuje zespół długofalowych działań.
Prawda
Fałsz
Potencjalna sprzedaż mierzona jest w jednostkach naturalnych lub w ujęciu wartościowym.
Prawda
Fałsz
Prognozy opracowywane są często przy użyciu więcej niż jednej metody.
Prawda
Fałsz
W celu otrzymania tendencji rozwojowej dane z okresów minionych należy rozpatrywać oddzielnie.
Prawda
Fałsz
Wahania przypadkowe wynikają ze zdarzeń losowych.
Prawda
Fałsz
Wahania cykliczne mogą wiązać się z sezonowością produkcji.
Prawda
Fałsz
Analiza korelacji i regresji nie może być użyta do prognozowania sprzedaży produktów nowych.
Prawda
Fałsz
Przedsiębiorstwo nie opracowuje z reguły samodzielnie prognoz rozwoju gospodarki narodowej i branż przemysłowych.
Prawda
Fałsz
Funkcje reakcji nabywców na poszczególne składniki marketingu mix są stałe.
Prawda
Fałsz
Test wrażliwości nabywców na ceny polega na zadaniu respondentom pytań o poziom ceny, przy którym dany produkt byłby
drogi
tani
wyceniony właściwie
zbyt drogi