Rozdział 19
Planowanie marketingowe

Rozpoznanie wyrażeń prawdziwych i fałszywych.


Stosowanie metod analitycznych może zastąpić kierowników podczas podejmowania decyzji.

Prawda
Fałsz



Plan operacyjny obejmuje zespół długofalowych działań.

Prawda
Fałsz



Potencjalna sprzedaż mierzona jest w jednostkach naturalnych lub w ujęciu wartościowym.

Prawda
Fałsz



Prognozy opracowywane są często przy użyciu więcej niż jednej metody.

Prawda
Fałsz



W celu otrzymania tendencji rozwojowej dane z okresów minionych należy rozpatrywać oddzielnie.

Prawda
Fałsz



Wahania przypadkowe wynikają ze zdarzeń losowych.

Prawda
Fałsz



Wahania cykliczne mogą wiązać się z sezonowością produkcji.

Prawda
Fałsz



Analiza korelacji i regresji nie może być użyta do prognozowania sprzedaży produktów nowych.

Prawda
Fałsz



Przedsiębiorstwo nie opracowuje z reguły samodzielnie prognoz rozwoju gospodarki narodowej i branż przemysłowych.

Prawda
Fałsz



Funkcje reakcji nabywców na poszczególne składniki marketingu mix są stałe.

Prawda
Fałsz



Test wrażliwości nabywców na ceny polega na zadaniu respondentom pytań o poziom ceny, przy którym dany produkt byłby

drogi
tani
wyceniony właściwie
zbyt drogi



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88