Rozdział 18
Strategie marketingowe

Rozpoznanie wyrażeń prawdziwych i fałszywych.


Przedsiębiorstwo często nie może w pełni wykorzystać okazji na rynku ze względu na brak przewagi konkurencyjnej.

Prawda
Fałsz



Zwykle jest więcej okazji na rynku niż możliwości ich wykorzystania ze względu na szczupłe zasoby przedsiębiorstwa.

Prawda
Fałsz



Rozwój produktu polega na oferowaniu nowego lub udoskonalonego produktu na nowych rynkach.

Prawda
Fałsz



Cele powinny być wewnętrznie oddzielone od siebie.

Prawda
Fałsz



Strategia marketingowa rozpoczyna się od zaspokojenia potrzeb nabywców.

Prawda
Fałsz



Produkty „gwiazdy” są to produkty o wzrastających udziałach w rynku i dobrych perspektywach rozwoju.

Prawda
Fałsz



Produkty „znaki zapytania” są to produkty, które mają małe udziały w rynku, ale udziały te systematycznie rosną.

Prawda
Fałsz



Pretendent jest to producent z odległą pozycją na rynku, ale zmierzający szybko do jej poprawy.

Prawda
Fałsz



Eksplorator niszy oferuje produkty, które mają dużą wartość dla wybranych nabywców.

Prawda
Fałsz



Sukces producenta jest z reguły dziełem przypadku.

Prawda
Fałsz



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88