Rozdział 18
Strategie marketingowe
Przedsiębiorstwo często nie może w pełni wykorzystać okazji na rynku ze względu na brak przewagi konkurencyjnej.
Prawda
Fałsz
Zwykle jest więcej okazji na rynku niż możliwości ich wykorzystania ze względu na szczupłe zasoby przedsiębiorstwa.
Prawda
Fałsz
Rozwój produktu polega na oferowaniu nowego lub udoskonalonego produktu na nowych rynkach.
Prawda
Fałsz
Cele powinny być wewnętrznie oddzielone od siebie.
Prawda
Fałsz
Strategia marketingowa rozpoczyna się od zaspokojenia potrzeb nabywców.
Prawda
Fałsz
Produkty „gwiazdy” są to produkty o wzrastających udziałach w rynku i dobrych perspektywach rozwoju.
Prawda
Fałsz
Produkty „znaki zapytania” są to produkty, które mają małe udziały w rynku, ale udziały te systematycznie rosną.
Prawda
Fałsz
Pretendent jest to producent z odległą pozycją na rynku, ale zmierzający szybko do jej poprawy.
Prawda
Fałsz
Eksplorator niszy oferuje produkty, które mają dużą wartość dla wybranych nabywców.
Prawda
Fałsz
Sukces producenta jest z reguły dziełem przypadku.
Prawda
Fałsz