Rozdział 17
Zasady kalkulacji cen

Rozpoznanie wyrażeń prawdziwych i fałszywych.


Jeśli popyt jest nieelastyczny, to kalkulacja ceny jest łatwiejsza.

Prawda
Fałsz



Klasyczna krzywa popytu wskazuje na odwrotnie proporcjonalną zależność popytu od ceny i jest linią opadającą w dół na prawo

Prawda
Fałsz



Ceny produktów konkurencyjnych przyjmowane są w analizach elastyczności popytu jako zmienne.

Prawda
Fałsz



Popyt na produkt może usprawiedliwiać dolną granicę ceny, a koszty jednostkowe wyznaczają górną granicę.

Prawda
Fałsz



Cena oparta na przeciętnym koszcie jednostkowym może w stabilnej sytuacji rynkowej przynieść zysk.

Prawda
Fałsz



Narzuty są częściej ustalane kwotowo niż procentowo.

Prawda
Fałsz



Przedsiębiorstwa ponoszą koszty stałe przez cały czas, niezależnie od tego, czy produkt jest sprzedany, czy nie.

Prawda
Fałsz



Każda cena, za którą sprzedajemy jednostkę produktu, ma własny punkt zwrotu kosztów.

Prawda
Fałsz



W warunkach konkurencji monopolistycznej producent, który znalazł dla siebie niszę rynkową, najczęściej ma trudności z ustaleniem cen.

Prawda
Fałsz



Naśladownictwo cenowe może być stosowane, gdy produkty są różnorodne.

Prawda
Fałsz



Teraz do 20% taniej w Księgarni PWN

Podstawy ekonomii
Podstawy ekonomiicena juz od 47,90zamów
Podstawy fizyki. T. 1-5
Podstawy fizyki. T. 1-5cena juz od 219,60zamów
Półwiecze
Półwieczecena juz od 47,90zamów

Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88