Rozdział 16
Polityka cen
Cena powinna być zawsze wyrażona w pieniądzu.
Prawda
Fałsz
Wysoki zysk jest nieodzowny, gdy przewidujemy krótki cykl życia produktu.
Prawda
Fałsz
Producent nastawiony na maksymalizację zysku może obciążyć nabywców taką ceną, jaką mogą wytrzymać.
Prawda
Fałsz
Dla niektórych sprzedawców obniżanie cen staje się przyzwyczajeniem.
Prawda
Fałsz
Przywiązanie nabywców do ceny ma charakter absolutny.
Prawda
Fałsz
Jeżeli unikatowe cechy produktu są trudne do naśladowania przez konkurentów, to przewaga konkurencyjna trwa krócej.
Prawda
Fałsz
Przedsiębiorstwo ma duże możliwości samodzielnego wyboru polityki cen w warunkach oligopolu.
Prawda
Fałsz
Ulgi cenowe przy wymianie starego produktu na nowy są często stosowane przy sprzedaży ubiorów.
Prawda
Fałsz
Upusty ceny na podstawie kuponów są najczęściej wykorzystywane przy sprzedaży produktów konsumpcyjnych powszechnego użytku.
Prawda
Fałsz
Strategia niskiej ceny jest powszechnie realizowana podczas recesji.
Prawda
Fałsz