Rozdział 16
Polityka cen

Rozpoznanie wyrażeń prawdziwych i fałszywych.


Cena powinna być zawsze wyrażona w pieniądzu.

Prawda
Fałsz



Wysoki zysk jest nieodzowny, gdy przewidujemy krótki cykl życia produktu.

Prawda
Fałsz



Producent nastawiony na maksymalizację zysku może obciążyć nabywców taką ceną, jaką mogą wytrzymać.

Prawda
Fałsz



Dla niektórych sprzedawców obniżanie cen staje się przyzwyczajeniem.

Prawda
Fałsz



Przywiązanie nabywców do ceny ma charakter absolutny.

Prawda
Fałsz



Jeżeli unikatowe cechy produktu są trudne do naśladowania przez konkurentów, to przewaga konkurencyjna trwa krócej.

Prawda
Fałsz



Przedsiębiorstwo ma duże możliwości samodzielnego wyboru polityki cen w warunkach oligopolu.

Prawda
Fałsz



Ulgi cenowe przy wymianie starego produktu na nowy są często stosowane przy sprzedaży ubiorów.

Prawda
Fałsz



Upusty ceny na podstawie kuponów są najczęściej wykorzystywane przy sprzedaży produktów konsumpcyjnych powszechnego użytku.

Prawda
Fałsz



Strategia niskiej ceny jest powszechnie realizowana podczas recesji.

Prawda
Fałsz



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88