Rozdział 13
Reklama produktów
Reklama może okazać się szczególnie dogodną formą dotarcia z informacją na rynek skoncentrowany przestrzennie.
Prawda
Fałsz
Reklama z reguły powoduje szybką reakcję nabywców.
Prawda
Fałsz
Produkty o znanej marce i wysokim udziale w rynku wymagają niższych kosztów reklamy.
Prawda
Fałsz
Produkty jednorodne wymagają oryginalnych ogłoszeń reklamowych i większych nakładów na reklamę.
Prawda
Fałsz
Nasilenie reklamy produktów konkurencyjnych może wzmocnić także popyt na produkty danego przedsiębiorstwa.
Prawda
Fałsz
Reklama produktu może być kierowana do ostatecznych nabywców lub łącznie do pośredników i ostatecznych nabywców.
Prawda
Fałsz
Przez włączenie pośrednika lokalnego do reklamy, producent uzyskuje dodatkowe oszczędności, gdyż lokalne środki przekazu z reguły obciążają niższymi kosztami zleceniodawców miejscowych.
Prawda
Fałsz
Umowy o reklamę są zwykle długotrwałe i rzadko są zrywane.
Prawda
Fałsz
Dostosowanie kosztów kampanii do wydatków konkurentów na reklamę jest najlepszym rozwiązaniem.
Prawda
Fałsz
Część nabywców uznaje telefoniczne namawianie do składania zamówień za zbyt nachalną i dokuczliwą formę promocji.
Prawda
Fałsz